• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fråga om husbilsplatser?

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
När man tittar på kartan med husbilsplatser så kan man köra dit man vill via en länk till olika navigationsprogram t.ex sygic och men tomtom är bara för IOS.
När an tittat på POI filer så saknas sygic men tomtom finns och då förmodligen android?

Planerar så smått att köra söderut igen trots att jag envist hävdat motsatsen. Och ska då skaffa ny app till plattan vilken ska man använda för att kunna använda filer och helst webbkartan?

Jag brukar ju mena att jag ska kunna sånt här men med ålderns rätt behövs lite stöttning.

Med ålderns rätt..påstår jag att Tomtom finns för Android..dock inte helt gratis.
Ps ser att du kanske menar specifikt på HBK kartan? Navigera hit med...IOS ! Finns tydligen enbart det alternativet!

Navigera hit med Waze finns som ett alternativ.

Senast ändrad:
Jodå..för att va gratis är Waze bra... så jag har den som en reserv.. men inte mera. men visst..du kommer till ditt mål... för mig är det saker som t ex .. hur bra visar och instruerar en gps då man ska lämna eller svänga... detta har man mycket stor nytta av då man kör där man inte är hemmastadd.. och det är tät trafik.
Det handlar väldigt mycket om det så kallade..användargränssnittet.

Ja waze är nog bra för det den troligen används mest till pendlingstrafik för att visa köer snabbt, den förlitar sig på att alla användare skickar tillbaka information om var man är osv. så då ser man hur läget är. Men sånt är ju av underordnad betydelse när man ska planera en resa och nå ett mål. Hade hoppats att någon av de sluge skulle förklara. Jag tror att poifilerna härstammar lite från gamla tider och inte blivit uppdaterade så då får man använda kartan istället och då är det kvällstid uppkopplad på nätet som gäller för nästa dag. Det var just det där problemet att använda två system som jag ville slippa och se husbilsplatserna dyka upp utmed vägen man kör eftersom en 10,8" platta kan visa en hel del.
Nu är jag kanske inte så beroende av platser men ibland behöver man en sån efter en lång körning.

Tillbaka
Toppen