• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fråga om bilradio

Valborg8

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
650
Medlemskap
2022
Tänkte fråga om alla bilradior är codade?Skall byta startbatteri i husbilen vet inte om radion försvinner då jag kopplar bort batteriet har försökt leta men hittar ingen codnummer i bilen har en Adria-07 Fiat Ducato.Hittade ett kort med nyckelcoden utanpå kuveret stod det några siffror men vet inte om detta är till radion.
Kanske det finns nån som kan svara på detta annars blir det väl att köpa ny radio få se vad som händer då jag tar bort batteriet.
Hbk 650

F

F.d. 53320

Guest
Sv: Fråga om bilradio

öm du har tillgång till en startbox kan du koppla ihop kablarna innan du lossar kablarna från gamla batteriet.+ på + - på -

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Fråga om bilradio

Om det är så att den har kod är den med all sannolikhet antik. Kod finns på ett fåtal (dubbel DIN med skärm, dock ej aktiverad) men i övrigt är det borta.
Nya moderna märkesstereo (Pioneer m.fl) med AUX/USB finns från 398:-, lägg på ett par hundra så finns det CD, ytterligare ett par hundra och du får Blåtand för handsfree och för att streama musik. Framförallt Blåtand för HF är värt någon krona, mycket säkrare om man behöver tala i telefon.

Peter :)

Toppen