• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fråga inför vinterförvaringen

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2025
Vad är bäst låta startbatteriet stå kvar i bilen med minuspolen av över vintern?
Eller ta hem det ställa det med inpulsladdaren på i garaget kall garage?
När bilen skall stå 6 månader slår ni något i dieseln som skydd mot växter i tanken?
Bilen står i kall garage.
Nu är det färdig åkt för i år så nu åker Pärlan i vinter ide.
:music-icon:2179

Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Fråga

Batterier förvaras torrt och svalt. De skall vara fulladdade.

Vid förvaring i frys har batterier mycket låg självurladdning och håller fullgod kapacitet i åratal.

Vår bil står i 8 gr. Efter 3 mån startade den direkt i våras.

Senast ändrad:

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Fråga

Jag låter batteriet sitta kvar inkopplat.
Åker och startar nån gång i månaden så det inte laddar ur helt och olja och annat får röra lite på sig. Tankar fullt innan avställning.

F

F.d. 3910

Guest
Sv: Fråga inför vinterförvaringen

Hej!
Jag låter också batteriet vara inkopplat. Åker ut till logen där bilen står över vintern ca 1 gång/mån och slår på laddaren och låter den vara igång ca. 1-2 dygn. Tankar fullt med diesel innan. Har aldrig krånglat för oss på våren när vi ska igång. Har även elektroniska musskrämmare igång inne hela vintern.

Toppen