• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fråga ang säkerhetsbälte

F

F.d. 53585

Guest
Hej
Möss har gnagat på förarplatsens säkerhetsbälte under vinteruppställningen :mad:
Någon som vet vem som säljer sådana? och om det är besvärligt att montera?
Fiat Ducato 2005

mvh
hasse_e
 
F

F.d. 53585

Guest
Sv: Fråga ang säkerhetsbälte

Tag kontakt med Västerviks Bildemo Jan Solstad. Denna skrot demonterar massor av lätta lastbilar typ det vi har som husbil.
Hälsningar Bror
Västerviks Bildemo hade tyvärr inget bälte till min bil.
Någon som vet om bilbälten till en Ducato är symmetriska, dvs samma till höger och vänster sida
Har hittat bälte på Ebay i tyskland, men där visas bara ett bälte och det står inget om vänster eller höger
Sicherheitsgurt Automatik Fiat Ducato vorne bei eBay.de: Innenausstattung (endet 20.06.10 08:32:37 MESZ)
Törs man slå till?
 

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Sv: Fråga ang säkerhetsbälte

Hej
Möss har gnagat på förarplatsens säkerhetsbälte under vinteruppställningen :mad:
Någon som vet vem som säljer sådana? och om det är besvärligt att montera?
Fiat Ducato 2005

mvh
hasse_e



Hej hasse_e.

Trist med gnagare inne i husbilen.
Jag har sett på Blocket att en bildemonterare i Borås har ett par husbilar som de skrotar. Vid samtal berättade de att bilarna kommer ifrån en förvaring där taket rasat in.

Det borde innebära att bältena borde vara hela. Bilarna är inte skrotade pga ålder, med lite tur kanske......

Här är deras hemsida: Borås Bildemontering AB - bildelar - reservdelar

Håller tummarna för dig /Roy
 
F

F.d. 53585

Guest
Sv: Fråga ang säkerhetsbälte

Det fanns inga bälten i Borås!
Nu har jag beställt ett bälte via Ebay i Tyskland.
59 Euro+6 Euro i frakt för ett nytt bälte.
Västerviks Bildemontering ville ha 900 + 250 i frakt! (men han hade ju som sagt bara bälten med krutladdning)
 
Toppen