• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fråga ang. elektrisk nedsänkbar säng.

F

F.d. 50421

Guest
Godkväll allesammans
Är det någon som har elektrisk nedsänkbar säng i husbilen (har själv en Knaus SkyWave 700) och eventuellt kan ge mig råd hur högt upp den skall vara upphissad när man kör? Ska den hissas upp så mycket som möjligt?

Tacksam för råd.

Med vänlig hälsning,//

SkyWave

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025
Sv: Fråga ang. elektrisk nedsänkbar säng.

Vi har den sängen i vår Matrix och vi brukar ha den upphöjd så vi har ståhöjd under !!!
Är rätt så lång jag men det funkar bra,det blir även ett mellanrum för luften att passera.

Ha det gott :mcride::spinny:

Leif Edström

HBK ordförande
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2025

Jag har själv en Sky Wave som vi haft i några år. Och min erfarenhet är att man hissar upp den så långt som möjligt, det blir "stabilare" då.

Men det är klart ibland "lastar" vi en del grejor där utöver sängkläder och då kör man inte upp den lika mycket.

Hoppas det gav dig lite svar.

/Leif

D

Deleted member 11118

Guest

Vi har den sängen i vår Matrix och vi brukar ha den upphöjd så vi har ståhöjd under !!!
Är rätt så lång jag men det funkar bra,det blir även ett mellanrum för luften att passera.

Ha det gott :mcride::spinny:

Har oxå en Matrix, gör som ovanstående

F

F.d. 50421

Guest

Stort TACK för era goda råd.

Trevlig helg till er alla:spinny:

MVH//

SkyWave

bemoped

HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
2413
Medlemskap
2025

Vår säng har går endast ner och inte tillbaka upp igen, någon som har har samma problem?

Kaktus

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4523
Medlemskap
2025

Har råkat ut för detta en gång. Efter att ha brutit strömmen en stund genom att ta ut säkringen funkade det att hissa upp sängen igen.

/kaktus

Toppen