• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fräcka rån

F

F.d. 55256

Guest
Sv: fräcka rån

Man kanske ska montera roterbara skyltar, sådana som 007 Bond hade. Bara trycka på knappen så kommer det fram ett nytt nr på plåten. Undrar bara vad farbror blå gillar iden.
Ove. G
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: fräcka rån

Hej Ove.G.
När jag läste Ditt inlägg så skrattade jag länge.

TACK, hls nr 35.
:D :D :D :D
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: fräcka rån

Man kanske ska sälja husbilen och flytta in bo ett äldreboende istället. Där har man ju dessutom en larmknapp dygnet runt om det skulle hända något. Man får väl bara hoppas att dom man larmar förstår vad man säger..
 

Knerten

HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2024
Sv: fräcka rån

Her er link til Expressen-artikkelen: Nya fräcka rånkupper mot vanliga campare - Nyheter - Expressen

Men jeg må spørre: Hva har dette å gjøre med oss som kjører husbiler mer enn andre bilister som er ute på veiene? Artikkelen sier jo indirekte at "Eksponerer du ditt bilskilt så blir ditt hus robbet"...

Dette er jo skremselspropaganda nå i semestertiden. Da kan du jo like gjerne bli robbet hjemme når du har parkert din privatbil utenfor stedet du jobber!

Nei kjære HBK-venner: Bruk det du har i din øverste kroppsdel, og bruk det med sunn fornuft. Da innser du at risikoen for å komme ut for et ran er minimal - og ikke større enn om du går på gaten i en storby. Og det gjør vel selv journalister - selv om de antagelig aldri har vært inne i en husbil!

Meg skal de i hvertfall ikke skremme slik at jeg ikke har det trivelig når jeg er ute med husbilen!

mvh magne

PS: Og selvsagt skal HBK-dekalene settes på husbilen - fram og bak!
 

Hannibal

HBK Medlem
Inlägg
293
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030
Sv: fräcka rån

Jamen, då kan vi få en plats till att exponera vår loggo. Hängpåskylt fram å bak som täcker regg-skylten. Snyggt va?
Stephan
 
Toppen