• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FRÅGOR HUSBILSLARM

sonyLT

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024
Kan någon tipsa om olika larm för husbilar.
Trådlöst eller kabel, pris och monteringställen och hur larmen
fungerar. Jag har DEFA larm på min nuvarande husbil men har
köpt en ny husbil som jag får levererad till våren.
Jag vet inte vilket larm jag skall låta monteras.
Tacksam för tips
Sonny
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3314

Guest
Sv: FRÅGOR HUSBILSLARM

20/4 19:51

Hur är larmen som JR-center säljer? Är det någon som har erfarenhet av deras kvalitet. Priset känns ju ganska rätt.

Vid tgb / Robert
 

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2024
Sv: FRÅGOR HUSBILSLARM

hej
Har ett larm från JR och det fungerar mycket bra och dom ger 3 års garanti på larmet +jobbet om dom monterar annars kan du säkert köpa detta från JR och montera detta själv.

mvh
Bengt
 
F

F.d. 1082

Guest
Sv: FRÅGOR HUSBILSLARM

20/4 19:51

Hur är larmen som JR-center säljer? Är det någon som har erfarenhet av deras kvalitet. Priset känns ju ganska rätt.

Vid tgb / Robert

Har haft larmet från JR i 2 st. bilar,är jättenöjd med det.
Servisen kan man inte klaga på heller,väldigt tillmötesgående!

Lennart
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: FRÅGOR HUSBILSLARM

20/4 19:51

Hur är larmen som JR-center säljer? Är det någon som har erfarenhet av deras kvalitet. Priset känns ju ganska rätt.

Vid tgb / Robert

Vi har larm från JR och hade det även i vår tidigare husbil, tycker det fungerar mycket bra.
Vid sista monteringen blev det en del "strul" allt gick inte riktigt som det skulle.
Jag vill ge en stor eloge till JR! De skötte allt super bra och nu är allt som det ska!
Jag har även satt i ett redKnows SBX-3 som jag gillar.
Kommer att visas vid årsmötet.
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: FRÅGOR HUSBILSLARM

JR Larmcenter kommer till årsmötesträffen och visar sina prylar. Dom ställer ut under lördag förmiddag före årsmötet. Vi kan kolla deras husbil med allt dom säljer inmonterat.

Sven-Åke
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: FRÅGOR HUSBILSLARM

Hade JR Larm i förra husbilen och var nöjda med både det och servicen (nog så viktigt). Enda missöde var att det kunde dra ut batteriet, men det kan man ju inte lasta larmet för, man får ställa på laddning istället.

Mvh Marita
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: FRÅGOR HUSBILSLARM

Hej!

Fick ett larm från JR Larmcenter inmonterat i måndags. Vi är jätte nöjda! larmet verkar fungera bra, servicen var jätte bra och all personal mycket trevliga. När allt var monterat och klart kunde man inte se att någon varit inne i bilen, förutom att det satt en rörelsedetektor på väggen. Inte en enda kabel är synlig och bilen var städad och iordningställd. Det är värt varenda krona att anlita JR larmcenter. Vi tillbringade ett antal timmar i butiken och får vi samma service i fortsättningen, som de som ringde under dessa timmar, är vi mer än nöjda :D.
 

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
Sv: FRÅGOR HUSBILSLARM

Hej när jag köpte mitt larm där så frågade dom vilken bil jag hade och, så skickade dom med monteringsanvisning till mitt chassie. Det är inga problem att montera själv.....
soliga hälsningar Håkan
 
Toppen