• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Fotstegssummer som har hakat uppsig

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Har elektriskt fotsteg, med varningsummer som varnar om man glömt att dra till baka fotstegen när man kör. Tyvärr, har den hakat upp sig dvs den låter hela tiden.."lite" störande. Var tror ni att summern sitter. Fotsteget är, har jag för mig en Omnistep 12V 460 Alu (ska kolla imorgon)
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Har elektriskt fotsteg, med varningsummer som varnar om man glömt att dra till baka fotstegen när man kör. Tyvärr, har den hakat upp sig dvs den låter hela tiden.."lite" störande. Var tror ni att summern sitter. Fotsteget är, har jag för mig en Omnistep 12V 460 Alu (ska kolla imorgon)
Vet inte var summern sitter men har du kollat så att fotsteget går in så långt som det ska?
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
642
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Det är konstigt att vår hörsel har så svårt att lokalisera sådana "statiska" ljud.
Jag vet inte heller var din summer sitter men jag kan berätta att min sitter framför EBL:en under förarsätet. Det är en plåtis så kanske det är helt annorlunda på din. Men kolla där.
 

Per o Anne

HBK Medlem
Inlägg
396
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2024
Har elektriskt fotsteg, med varningsummer som varnar om man glömt att dra till baka fotstegen när man kör. Tyvärr, har den hakat upp sig dvs den låter hela tiden.."lite" störande. Var tror ni att summern sitter. Fotsteget är, har jag för mig en Omnistep 12V 460 Alu (ska kolla imorgon)
Det sitter en liten kontakt vid fotsteget som blir intryckt av fotsteget. Kontrollera så att den inte lossnat.
 

lgs

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
33303
Medlemskap
2024
Har elektriskt fotsteg, med varningsummer som varnar om man glömt att dra till baka fotstegen när man kör. Tyvärr, har den hakat upp sig dvs den låter hela tiden.."lite" störande. Var tror ni att summern sitter. Fotsteget är, har jag för mig en Omnistep 12V 460 Alu (ska kolla imorgon)
Jag har en Malibu plåtis, summern sitter bredvid EBL;en under förarsätet, felet är förmodligen kontakten som styr summern som jag antar sitter vud steget
 
Toppen