• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fotpump + gasol-varmvattenberedare?

F

F.d. 57338

Guest
Hej! Jag duschar med kall vatten hela året. Men nu ska min tjej med i Vanen. Tror ni jag kan kombinera dessa 2 för att få en fungerande dusch med varm vatten?

Jag har en vatten tank där jag sänker ner fotpumpen. Fotpumpen kopplar jag till gasol-varmvatten genomströmaren. Så när jag pumpar med foten så kommer det vatten till värmaren och i sin tur kan jag duscha. Eller är det inte så lätt som jag tänker?

Jag gör detta utomhus med tanke på risken med gas. Tack för alla svar, ni är bäst!!!


 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Se till att det pumpas in vatten i beredaren INNAN du startar den så kommer det fungera, nje efter lite funderande så klarar INTE fotpumpen av att trycka igenom vattnet!

Så mitt första svar kom lite för snabbt.:eek:
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Du kan använda en sån här från Biltema
299:-

Portabel dusch
Art. 37-455 laddas med USB räcker 1 timma

Den klarar inte att trycka igenom vattnet i genomströmningsvärmaren!
Är rätt övertygad om att ingen 12V pump fixar att trycka igenom vattnet, läser man recensionerna så klagas det på dåligt tryck i vattnet som kommer ur duschmunstycket.
 
Toppen