• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

fordonskatt

• Startad av Startad av F.d. 25031
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 25031

Guest
Hejsan
Är det någon som vet hur det blir om jag typar om min husbil från klass c till pb2 hur skatten ändras??
kommer att betala nu 2662 kr.
blir det dyrare med omreg??
mvh DD:wideeyed:

Sv: fordonskatt

Hej vi har klassat om vår bil från tung till pb 2 inga problem ringde tll bilprovningen i Krisitanstad där vi bor närmsta stället där dom reggar bilar, det enda dom gjorde va att titta på schassimärket och på däcken så dom går att köra i 110 km, det kostade 900:-, det är mest pappersarbete för bilprovningen skatten blev 3496:- ca 1000:- kr mer men det är det värt.

Birgitta & Rune

Sv: fordonskatt

Hej Doris.
Du kan ringa VV (vägverket) 0771-14 15 16:( och fråga så får du exakt besked. Fördyringen beror på vikten och kanske flera saker som avgassystem mm.
Klassade om våran 6 tons Iveco Daily Concorde och fick 800:- dyrare skatt per år.

90 km´s gubben

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen