• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fordonskamera

Sv: Fordonskamera

Jeg lette litt før jeg fant en side hos dlink i USA som fortalte noe om strømforsyning til denne - det var overraskelse! 5V 2,5A AC ikke DC!

Men svenske microshop har mer fornuftige specs: Microshop Europe AB - Övervakningskamera Trådlös D-Link DCS-5222L hvor det står 12V 1,25A DC. Tyske Amazone har i sin spec 12V 1,25A AC så frågan er ikke besvart.

Men om en har løst strømfrågan så skulle det kunne være en bra fastmontert kamera inne i bilen.

Jag skulle ändå satsa på något för bilar, 12 V och framför allt kabelanslutet. Inspelningen skulle "loppa" med lagring på ett micro SD-kort. Den här kamera verkar vara trådlöst ansluten till en router som i sin tur är uppkopplad på nätet (hela tiden). Dessutom hela den här klumpen tar plats och kanske inte är så estetisk i en HB. Detta är min första reaktion på din fråga med ett svar från en som inte är kamera/bevakningsexpert, även om jag har gjort några enstaka heminstallationer.

Jag använder en app som heter Autoguard i min mobiltelefon Samsung Galaxy S3, fungerar hur bra som helst. T ex loopar den inspelning på SD kortet med valfri storlek, laddar automatiskt upp till Youtube, etc (många funktioner). Appen hittar man på Google Play.

Tillbaka
Toppen