• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fordonskamera

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fordonskamera

Jeg lette litt før jeg fant en side hos dlink i USA som fortalte noe om strømforsyning til denne - det var overraskelse! 5V 2,5A AC ikke DC!

Men svenske microshop har mer fornuftige specs: Microshop Europe AB - Övervakningskamera Trådlös D-Link DCS-5222L hvor det står 12V 1,25A DC. Tyske Amazone har i sin spec 12V 1,25A AC så frågan er ikke besvart.

Men om en har løst strømfrågan så skulle det kunne være en bra fastmontert kamera inne i bilen.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Fordonskamera

Jag skulle ändå satsa på något för bilar, 12 V och framför allt kabelanslutet. Inspelningen skulle "loppa" med lagring på ett micro SD-kort. Den här kamera verkar vara trådlöst ansluten till en router som i sin tur är uppkopplad på nätet (hela tiden). Dessutom hela den här klumpen tar plats och kanske inte är så estetisk i en HB. Detta är min första reaktion på din fråga med ett svar från en som inte är kamera/bevakningsexpert, även om jag har gjort några enstaka heminstallationer.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Fordonskamera

Jag använder en app som heter Autoguard i min mobiltelefon Samsung Galaxy S3, fungerar hur bra som helst. T ex loopar den inspelning på SD kortet med valfri storlek, laddar automatiskt upp till Youtube, etc (många funktioner). Appen hittar man på Google Play.
 
Toppen