• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ford Transit 1984

F

F.d. 4400

Guest
Letar efter ny motor som har avgas rör höger från förarställe?
 
F

F.d. 15282

Guest
Sv: Ford Transit 1984

Hej!

Kan inte mycket om husbilar men kan tipsa dig att det finns en websida som hetter laga på nätet .
Där kan du hitta resarvdelar på bildemontering rund om sverige. länken är Begagnade Bildelar Begagnat Beg & Bildemontering | LAGA | Bilreservdelar Reservdelar Volvo Saab Bmw.
Nu tänkde jag fråga dig angånde FORD TRANSIT 190/HEBO 1982?

vad tycker du om ford som husbil vad måste man tänka innan man köpa n ford transit?
Nämligen har hittad en.

Skulle vara jätte tacksam.
mvh
Mori
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Ford Transit 1984

Du ska således ha en så kallad Pinto motor. En Ford 2,0 OHC motor. Den bör inte vara svår att hitta tycker jag. Den satt i Scorpio, Granada, Taunus, Sierra mm. Sök på det med manuell växellåda (du har svänghjul, inte flexskiva) på bilskrotarnas databaser så lär du garanterat hitta ett antal. Jag tror det var din kompis här i Tyresö som var förbi mej i verkstaden idag som gav dej den här sidan? Vad jag förstog av honom så skulle det vara en V4 motor du skulle ha men det var det tydligen inte.
 
F

F.d. 4400

Guest
Sv: Ford Transit 1984

Motorvärmare förstör ford motor Högst en halv timme på gång!
Man måste kolla att El utifrån värmer inte motor hela tiden!
 
F

F.d. 4484

Guest
Sv: Ford Transit 1984

Jag har en Ford Transit 1973, som jag tänkt bygga om till husbil. Den har en Essex V4 på 1,7 liter (tror jag). Inte världens värsting till motor, kanske, men den går fint.

Finns det någon avdelning på här på husbilsklubben med andra som har Ford Transit-baserade husbilar?
 
F

F.d. 25014

Guest
Sv: Ford Transit 1984

Hej titta på Karro sidan om hans ford transit och se om inte den firman kan ha något till din Ford också

Lycka till

ulfhed 98
 
Toppen