• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ford rimor-08

F

F.d. 20162

Guest
Hej!
Helt ny här...
Går bara i funderingar om husbil än så länge men kommer nog bli att vi byter ut vår husvagn mot husbil istället.
Tänkte jag kunde ställa frågan här bland alla kunniga efter en bra husbil till bra pris. Vi är två vuxna och tre barn.
Har hittat en Ford rimor-08 som ser jättebra ut i planlösningen men vet ju inget om vilka märken som är bra och vad man ska tänka på
Tacksam för svar så vi gör ett bra förstaköp
Mvh
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Ford rimor-08

Rimor är en italiensk instegsbil. Vi började själva med en Ford Rimor -05:a. Den fyller sin funktion.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Ford rimor-08

Jag vet inte så mycket om Ford annat än att de är trånga kring förarplatsen om man som jag är 191cm lång. Den gången vi köpte vår -08 provsatt jag ett antal Ford men de passade inte alls för mig. Främst var det benutrymmet som inte räckte till.

Annars är nog detta med planlösning det som vi tittade på mest (förutom prislappen så klart). Tänk dock på lastvikten och var noga med att få bilen vägd innan köp så att du kan räkna fram hur mycket du kan lasta. Fem personer drar med sig en hel del vikt för mat, kläder och sängkläder, förströelseprylar osv. Det finns ganska många bilar på 3,5 ton som knappt får att använda för fler än två personer, knappt det i vissa fall. Skall du ha en bil på över 3,5 ton blir det lättare att hitta bil som lastar tillräckligt. Kontrollera regelverket beträffande bil över 3,5 ton i så fall.
 
Toppen