• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fon

Möller

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Varberg
HBK-Nr
168
Medlemskap
2024
Hej!
Vi skall börja vår resa till Spanien och Portugal om 2 veckor och nu har jag kommit på tanken att ansluta mig till fon för att kunna använda min bärbara under resan. Vet någon hur lång tid det tar innan man kan vara ansluten? Vad mer krävs än att beställa en en rotor?
Hälsningar
Möller
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: fon

Hej,

Trevligt, vi följer er ungefär om en månad mot Spanien.

Jag tror inte du hinner få FON-routern inom två veckor, jag har flera vänne som väntat nu en månad.Men FON är inte allt, t.ex i Frnkrike finns gratis trådlös uppkoppling vid varje McDonalds, i Spanien finns de också men inte lika tätt.

Viktigast är nästan att ta med en förstärkande, anntenn-försedd WiFi-adapter, trots att man har en inbyggd i datorn. Den inbyggda har inte så kraftig antenn.

hälsning
jyrki
 
F

F.d. 50012

Guest
Sv: fon

Hej!
Du skriver "Viktigast är nästan att ta med en förstärkande, anntenn-försedd WiFi-adapter" Var hittar man en sådan manick, jag har försökt leta på nätet men misslyckats med att hitta någon, förmodligen för att jag inte riktigt vet vad jag skall titta efter.
Bertil_j
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: fon

Hej Bertil,

En av manickerna heter Edimax EW-7318USg, butikerna kan du hitta via Prisjakt - Den nya generationens prisjämförelser ,
fanns minst tre butiker. Jag köpte min i en datorbutik i Hudiksvall. Du kan även prova google.

Beställer du idag och pratar med dem kan du säkert få den inom en vecka.

En omdöme från Prisjakt:
evert 8 dagar sedan
En riktig antenn och god förmåga att hålla en stabil signal jämfört andra USB-wlankort gör detta till ett mycket bra köp. Antennen går dessutom att byta vid behov. Själv använder jag denna med en 3 m usbkabel för att kunna placera den valfritt beroende på var jag befinner mig. Priset är dessutom lågt.

lycka till

jyrki
 
Toppen