Pelle&Lena
HBK Medlem
Då säger jag tack och adjö till Folksam efter deras höjning från 9100kr till 15500kr.
Beror på ökade kostnader.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Bra val=konsumentmaktDå säger jag tack och adjö till Folksam efter deras höjning från 9100kr till 15500kr.
Nej, har Folksam och fick i veckan höjt ca 10%. Helt ok. Hobby Optima Premium 2020.Mmm,,men gäller det alla årsmodeller och typer kan man undra?
Själv har vi en delintegrerad -10 och vi fick sänkt premie.
Man ska nog vara försiktig och inte generalisera.
För tillfället finner jag inte någon anledning att byta från Folksam.
Någon annan som fått sänkt?
Bilen blir mindre värd ju äldre den blir men försäkringen kostar mer för varje år.Nej, har Folksam och fick i veckan höjt ca 10%. Helt ok. Hobby Optima Premium 2020.
En "killgissning" är nog elbilar/hybrider. Många iaf hybrider byter dom batterier i vid incident pga reaktion i batteriet kan uppstå.Man undrar var försäkringstagarna tar vägen, nu när alla försäkringsbolag tycks höja premien.
![]()
Han fabulerar, bara skitsnack. Finns inget förs.bolag som har så hög självrisk. Överstiger tom kostnaden för byte! Vem tror på sådant? Min mig är försäkringsagent i republiken och han säger likadant. Han om någon bör vetaEftersom jag har en bakgrund i försäkringsbolaget som pratas om.
’Det Finn en gräns vid 70 år , då höjds premien pga att gruppen orsakar mera skador generellt. Så var det i alla fall när jag jobbade.
Träffade en tysk husbilsåkare i Tyskland under vår resa nu i augusti.Han hade fått ett stenskott i framrutan på sin adria helintregrerade husbil, det gick inte att lage, han måste byta hela rutan.
det var flera kameror i rutan och även elruta. Försäkringsbolaget sa 5000 euro kanske 10000 euro i självrisk.
iDet är klart att premien är hög i alla länder i Europa
Kan tänka mej att det var €500/1000? Alltså drygt 5000/10000Kr?Han fabulerar, bara skitsnack. Finns inget förs.bolag som har så hög självrisk. Överstiger tom kostnaden för byte! Vem tror på sådant? Min mig är försäkringsagent i republiken och han säger likadant. Han om någon bör veta
Det är närmare sanningenKan tänka mej att det var €500/1000? Alltså drygt 5000/10000Kr?