• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Folksam

Rajo

HBK Medlem
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
43215
Medlemskap
2025
Dags att ha samarbete med annat försäkring bolag som exempelvis har max 10år å lägre premie
Folksam gick från 12000/år till 18000kr helförsäkring för mig med 35år utan skada!

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Hur kan man jämföra försäkringskostnader när man inte jämför själva försäkringsobjekten? Vad kostar en framruta eller backspegel på en plåtis jämfört med en enorm Concorde, Niesman eller annat liknande ”monster”. Är det meningen att den lilla ”standard” husbilsägaren skall subventionera vissa åkarnas lyxbehov? Det har i alla fall inte jag lust med!
Hoppas att försäkringsbolagen har koll på vad/vem dom försäkrar och är rättvisa med premier annars är det illa…

Bild: lån från nätet
1749815335941.png

toker

HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
42457
Medlemskap
2025
o glöm inte kolla förs. täcker, så ni inte blir strandade som den stackarn i frankrike
det inte bara priset, även vad man får för dom när det brinner i knuterna

WillerWalle

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2026
Dags att ha samarbete med annat försäkring bolag som exempelvis har max 10år å lägre premie
Folksam gick från 12000/år till 18000kr helförsäkring för mig med 35år utan skada!
Enligt försäkringsbolagens logik, är man då statistiskt sett väldigt nära en olycka!

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Hur vet du det? Folksam har verkligen koll på bilförsäkring på olika bilar. Så då borde dom ha det på husbilar
Jag bygger mitt påstående på det som kommer fram t ex här på hbk kring premier samt vad jag själv betalar och har betalat för olika bilar jag äger o har haft.
Det finns rätt mycket mera i denna fråga att tillägga... men det räcker rätt långt som svar.
Men för att nämna något.... risken för ett försäkringsbolag sjunker t ex rimligtvis efter 8-10 år då maskinskadedelen " utgår" sjunker premien?

Toppen