• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Folksam försäkring

B

Bengt & Gunni

Guest
Bytte till folksam från caravan clubs försäkring på vår Home Care.premien rätt lika 5200 kr.Vi har nu bytt till en ny Knaus Box star och fick en ny premie på 8000.Bytte direkt till länsförsäkringar premie 5400.Dåligt av Folksam att trots 10 procents rabatt inte kunna matcha länsförsäkringar.
//Bengt:
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Folksam försäkring

Jag ligger också på 5 någonstans, jag har Fiat Originalförsäkring, (Trygg-Hansa, om jag inte minns fel)

Tycker också det är märkligt att försäkringsbolagen bara lyfter på hatten när man hittat något billigare...
Trots att man kanske varit bra kund under många år och inte dragit på sej skador.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Folksam försäkring

Bytte till folksam från caravan clubs försäkring på vår Home Care.premien rätt lika 5200 kr.Vi har nu bytt till en ny Knaus Box star och fick en ny premie på 8000.Bytte direkt till länsförsäkringar premie 5400.Dåligt av Folksam att trots 10 procents rabatt inte kunna matcha länsförsäkringar.
//Bengt:

Har en Kabe 750, jag har gjort precis tvärt om. Länsförsäkringar fick förtroendet första året (2012) sedan bytte jag till CaravanClubs (TryggHansa).
Har kollat på Folksam och det skulle bli en femhundring billigare. Betalar idag 6035:-/år
//Tommy
 
S

skalman64

Guest
Sv: Folksam försäkring

Det kan bli lite olika utfall på förfrågan till de olika bolagen. Fick räkningen från CC/ Trygghansa idag på ca3800 för vår McLouis -06. Folksam och IF önskar ca 1000:- ytterligare vid nyteckning via webben.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Folksam försäkring

Vi har bytt bil igen och den här gången fått tillfälle att jämföra Folksam mot IF.

Säljaren, som säkert har ett samarbete med IF, registrerade försäkring hos IF, samtidigt som man registrerade oss som nya ägare hos Transportstyrelsen.

Eftersom s.k. "prova-på-försäkringar", brukar ha ett mycket attraktivt pris så såg jag fram emot att få se vad IF´s pris skulle bli.

Så kom det idag.

Bilen är helt ny så den har 3-årig vagnskadegaranti och behöver därför bara en halvförsäkring.

IF: Pris 5887,00 kr/år för sin "prova-på-försäkring"

Folksam: Pris 3660,00 kr/år. Här har också gjorts avdrag på 10% eftersom vi har andra bilar och hus försäkrat i Folksam, vidare så är vår HBK-rabatt på 10% avdragen.

Har meddelat IF att vi med omedelbar verkan säger upp försäkringen, vilket inte var några som helst problem.
 
Senast ändrad:
Toppen