• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Folksam försäkring borttagen rabatt

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025
Fick nytt förs brev från Folksam idag där HBK rabatten saknades, ringde och fick beskedet att rabatten är borttagen i samråd med HBK.
Om detta är fallet tycker jag att vi ska få reda på detta av styrelsen Innan förs brevet dimper ner.

Blir till att leta alternativa förs, nu enda fördelen 185 dgr reseförs.

Dessutom en premiehöjning på nästa 4000kr/år ( ca 40 % ) som grädde på moset.

Hejs
Claes 105

Leif Edström

HBK ordförande
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2025
Som information så har Folksam sagt upp vårt gamla avtal med dom och vi arbetar nu för att få fram ett nytt avtal.

Det som är märkligt i sammanhanget är att vårt nuvarande/gamla avtal är uppsagt från den 13 juni i år, så fram tills dess ska det gamla avtalet gälla.

Vi kommer att ta kontakt med Folksam för att efterhöra vad det är dom håller på med.

/Leif

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Jag fick mitt nya försäkringsavtal 9/5 25-2/5 26. Rabatten HBK och samlingsrabatten fick jag. Däremot en höjning från drygt 13 000:- till 18 398:-. Jag har helintegrerad husbil 2023 och det sägs att det är mycket dyrare att reparera dessa. Ansvar skulle ha drygt 23 000:- så de tyckte att Folksam var "billiga".

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Som ett litet inlägg.
Har hb:n varit avställd med avställningsförsäkring så löper det vidare på gamla avtalet när man ställer på.
Det fick jag veta efter samtal med Folksam, men de varslade samtidigt om en förändring i Juni månad.
Vad den innebar visste hon inte då.

Perst

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
37276
Medlemskap
2025
Som information så har Folksam sagt upp vårt gamla avtal med dom och vi arbetar nu för att få fram ett nytt avtal.

Det som är märkligt i sammanhanget är att vårt nuvarande/gamla avtal är uppsagt från den 13 juni i år, så fram tills dess ska det gamla avtalet gälla.

Vi kommer att ta kontakt med Folksam för att efterhöra vad det är dom håller på med.

/Leif
Fick mitt avtal idag samma här ingen rabatt ringde dom fick samma svar som föregående inlägg

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Fick nytt brev i dagarna. Har kavr mina rabatter. Drygt 8700 för helår. Det har höjts 500ca sedan jag försäkrade husbilen första gången 2022.

Toppen