• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

fogg vs fon ?

F

F.d. 55451

Guest
Vad är bäst
Vad blir bäst
:confused:

Home | Fon

Fogg Mobile Waiting List

Jag frågar eftersom jag inte har möjlighet att testa fon eller kommer att köra till Frankrike för att testa funktionen
Det påstås att fon är gratis?
Personligen kommer jag inte att köra efter någon koppling - men återigen, det påstås att jag inte behöver?

F

F.d. 53392

Guest
Sv: fogg vs fon ?

Vad är bäst
Vad blir bäst

Home | Fon

Fogg Mobile Waiting List

Jag frågar eftersom jag inte har möjlighet att testa fon eller kommer att köra till Frankrike för att testa funktionen
Det påstås att fon är gratis?
Personligen kommer jag inte att köra efter någon koppling - men återigen, det påstås att jag inte behöver?

Två helt skillda saker. Fon bygger på att man får en trådlös router som delar upp användarens hemmanätverk i två delar: privat och delat (öppet). Det delade nätverket kan andra fon-användare koppla upp sig till gratis. Det bygger alltså på att det finns en användare som har ett Fon-nätverk som han delar där du är. Det funkar alltså inte ute "på landet" utan folk som delat sitt hemmanätverk.

Fogg är en mobiloperatör som har täckning överallt (där Tre har teckning).

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har selv et delvis aktivt medlemskap i fon, men har aldri på nesten 10 år hat noen nytte av det!

Problemet er at medlemmenes routere ikke har lang rekkevidde, en må i praksis være under 100 m fra routeren for å få kontakt.

F

F.d. 55554

Guest

Som Team skriver så är det så det funkar.
FON finns även i Sverige, har själv haft en router, finns nu hos min son.
Upplevde att det var dåligt med uppkoppling i Portugal, även om det fanns många FON routrar runt mig.
Tydligen kan man "köpa" sig uppkoppling, testade det inte.
Men där jag kunde logga in så funkade det bra, bara att logga in med inloggning/password.

F

F.d. 55451

Guest

Hej
Tack för svaren - kanske det finns mer erfarenhet ?
Så du bör nog bara ha en sådan 1 watts förstärkare, undrar jag om det är lagligt utan att få en större böte ?
Kan man uppnå 10 km, halvvägs till nästa fon ?
Eller är det ren fantasi? :)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest

Köpte en Alfa Network WIFI 802.11 b/g Longrange WIFI Usb adapter typ AWUS036H förstärkare i Spanien, upp med takluckan ut med adaptern, och den ger ett par pinnar extra.

Toppen