• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg i datorn

F

F.d. 55488

Guest
Undrar om det går att använda Fogg i laptopen? Eller måste jag skaffa en "padda"?

I laptopen har jag sen tidigare en s.k. dongle med sim-kort, men den är märkt Tele2. Så antagligen är den låst till Tele2.

Vill gärna kunna surfa på våra resor i HB:n.

Tacksamma för svar, hälsar Fy & Bi

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Fogg i datorn

Undrar om det går att använda Fogg i laptopen? Eller måste jag skaffa en "padda"?

I laptopen har jag sen tidigare en s.k. dongle med sim-kort, men den är märkt Tele2. Så antagligen är den låst till Tele2.

Vill gärna kunna surfa på våra resor i HB:n.

Tacksamma för svar, hälsar Fy & Bi

Det går att använda den dongle som du har från Tele2 efter att du låser upp den. Hur upplåsning går till finns att läsa på ett flertal ställen på webben.
Här är en sida du kan använda;
UnlockHuawei | MobilaBredband.se

F

F.d. 55488

Guest

Det första jag ser är att det inte funkar på Huawei 367. Behöver jag tala om att det är just detta jag har? Men tack ändå, Goldfinger.

Hoppas nån annan vet en lösning på hur jag låser upp modemet.

Fy & Bi

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
F

F.d. 4220

Guest

Om du haft modemet ett år, så kan du köpa en upplåsningskod av tele2.
Brukar kosta 350kr.
Annars kan du betala en mindre summa för ett program som gör det åt dig.
https://www.dc-unlocker.com har jag använt flera gånger. Lite krångligt att få reda på hur mycket det kostar för just det modem man har, men sen är det lätt.

Ett annat alternativ är formedlingshuset.se, men de är lite dyrare och man behöver skicka in den till dem.

//Stefan

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025

Hej! Tele2 kan låsa upp ditt modem. Jag har ett 367 som var Telialåst men fick det upplåst på en Teliabutik för 300 kr.
Lycka till.

Sanddammaren

Toppen