• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fodral till Ipad?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fodral till Ipad?

Apples utmärkta presentationsprogram, Keynote finns även som app till paddan.
Har du dessutom en iPhone styr du presentationen med telefonen, självklart helt trådlöst. Den appen heter keynoteremote.

Intressant!

Bör man ha en Mac eller är det lätt att skapa bildpresentationer med iPaden?

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Gomer, det fästet får det bli, men återstår att lösa det på ett smart sätt så den inte hamnar för långt från förarplatsen i en helintergrerad bil.

En 12 v usb laddare med kabel köpte jag på Kjell & co, de rekommenderade en kraftigare modell än den som finns till Iphone, då paddan drar mer ström.

Jag har också en 12 v universalladdare med en jäkla massa olika pluggar och även usb laddning, men den är ganska klumpig historia.

//Tommy

Tommy, du kanske kommer ihåg att du försökte hjälpa oss med "sugplatta" för fästet förra våren. Så här blev det och det fungerar alldeles utmärkt.

Bilagor

• P5101784.JPG
    P5101784.JPG
    2,3 MB · Visningar: 0
  • P5271999.JPG
    P5271999.JPG
    2,1 MB · Visningar: 2
F

F.d. 2944

Guest

Appen Keynote har sina begränsningar och det är lite pyssligt att göra presentationer men det går.
Det är nog att föredra en Mac för den typen av jobb.
Keynote kan iofs mindre än powerpoint men är så mycket roligare och enklare att göra presentationer med.
Att få grejor att studsa, glida in i bild, explodera osv är en barnlek och helt enkelt skitkul om man nu får svära bara lite grann ;-)))

Dessutom går det att spara i PP-format.

Är du sugen på en Mac kan ev. min iMac 24 tum bli till salu under våren.
Jag har 97.000 bilder i Lightroom och har blivit ganska snabb på bildbehandling i LR.
Det innebär väntetider i bland så tyvärr måste jag nog gräva i plånboken och inhandla en Mac Pro stationär med ny skärm uff!!! Men smakar det så kostar det :-((

Senast redigerad av en moderator:
Toppen