• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flyttbar AC ACV-3000

F

F.d. 24290

Guest
Hej är det någon som har provat den här klimat anläggningen eller någon liknande! Jag tyckte den verkade jättesmart!

Kostar nu 2995:- på rusta tidigare 3995:- har sett liknande från ca 6000:-
 

Bilagor

  • klimat0001.pdf
    170,4 KB · Visningar: 533

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Den låter ju intressant!

Skall kolla upp detta.

Verkar ju väldigt wattsnål för sitt ändamål!

Vet du var den finns (i vilket varuhus)?:)
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Fanns 2 st på Rusta i Täby, jag hittade dock lite gamla trådar på att Biltema har sålt ut dessa för 1995:- och att de flesta var trasiga.

Jag har inte hittat något om funktionen, alltså om folk är nöjda med kylan som den ger. Bara att det i alla fall tidigare vart kvalitets problem!
 
F

F.d. 2522

Guest
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Hej, vi har jagat denna runt om och slutligen talat med generalagenten och de tillverkas tydligen inte mer. Han trodde att de enda som ev kunde ha kvar var Biltema eller Rusta men där var det också nobben, iaf via centrala kanaler. Kama har också haft men för 8.995 kr men inte heller de har kvar. Vi köpte hellt enkelt en vanlig portabel AC och ställde i duchen, funkar iof bara på 220V men bättre än inget, framför allt för hunden.
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Hej,

Okay letade ni efter denna för att ni hade hört att den var bra eller för att den verkade vara smidig? Varför har nu ac'n i duschen?
 
F

F.d. 2522

Guest
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Vi letade för den var smidig! Liten, enkel att bara hänga i fönstret, men vi läste också alla negativa recentioner. Vi har AC i duchen för den tar minst plats där och är inte i vägen, det är ingen husbils ac utan en vanlig med slang ut genom förnstret. Vi har testat och detta kommer att funka tillsvidare, ingen husbilshandlare hann montera in en i takluckan innan v 34 (eftersom vi var sent ute) , så nöden har ingen lag!



Hej,

Okay letade ni efter denna för att ni hade hört att den var bra eller för att den verkade vara smidig? Varför har nu ac'n i duschen?
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Montera AC i takluckan???

Då minskar ju säkerhetsventilationen i bilen, vilket kan vara livsfarligt om den redan nu ligger precis vid det nedre gränsvärdet!

Även om Sprängämnesinspektionens författning om detta upphört att gälla, så har inte naturlagarna det.
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Vi letade för den var smidig! Liten, enkel att bara hänga i fönstret, men vi läste också alla negativa recentioner. Vi har AC i duchen för den tar minst plats där och är inte i vägen, det är ingen husbils ac utan en vanlig med slang ut genom förnstret. Vi har testat och detta kommer att funka tillsvidare, ingen husbilshandlare hann montera in en i takluckan innan v 34 (eftersom vi var sent ute) , så nöden har ingen lag!

Okay, ursäkta dum fråga men då har ni alltså dörren till badrummet öppen?
Jag har å andra sidan läst mycket negativ om AC i takluckan också! Folk tycker inte att det ger den effekten dom vill!
 
F

F.d. 2522

Guest
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Lundberg: Nja ingen dum fråga tycker jag och toa dörren öppen och fullt blås ut så överlever nog både vi och hunden en vecka i Italien. Jag har inte hört något negativt om AC i tackluckan, kanske skall läsa på lite mer, men många har det så klart vissa är nöjda och vissa missnöjda så är det med allt. Tillsvidare kör vi med vår hemma lösning.
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Hej
Vi har använt en vanlig 220 AC en semester i Spanien för ett par år sedan.
Det fungerade jätte bra, ut med slangen genom fönstret och tätade med kuddar, har ni sedan en plugg till kondensvattnet så är det ju bara att öppna den det blir en hel del.
Tänk bara på hjulen de kan göra sönder duch golvet.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Hmm, så man kanske ska köpa en sån vanlig mobil ac då, ganska smart att ställa den i duschen faktiskt och som sagt va så kan ju kondensvattnet rinna rakt ut!

Då kan man ju även använda den hemma när det är varmt!

Synd att ingen verkar ha någon erfarenhet av ACV-3000 den verkade så himla smidig!
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Vi har en vanlig mobil AC med oss till Kroatien nu i sommar. Inhandlade denna för 2 år sedan på Rusta för 2995:-

Detta är den bästa affär jag har gjort. Den står hemma i sovrummet när den inte är med i husbilen, hade aldrig klarat mig utan den......

/Per
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Vi hade med vår portabla ac stående i duschen. Ut med slangen genom rutan och en filt som isolering. Funkade som nödlösning, men vi blev irriterade på dörren som alltid fick stå öppen.
Nuvarande husbil har inget fönster på toan, så det fick bli investering av takac, Dometic 2200. Fördelen med takmontering är att kylan sprids vid taket och sjunker ner. En golvac har problem att kyla alkoven, vilket vi blev varse i Kroatien förra året.

Fam. Lorentzon: är ni lite händiga så monterar ni en takac själva. Jag o grannen monterade vår under en solig lördag. Var lite orolig när man borrade 30cm genom taket längsledes för att lägga elkabeln osynligt inne i taket. Ville inte komma ut på ovansidan:(. men med lite tålamod så gick det bra:).
 

Gunnar M.

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
1845
Medlemskap
2024
Sv: Flyttbar AC ACV-3000

Hej!
Köpte AC`n på Rusta förra veckan och har bara provat den i sovrummet. Vid en ute temp på över
30 grader sänkte den temperaturen till 20 grader även när fläkten går på halvfart. Jag har mätt att den drar ca.1,7 A så den borde gå att ha med platser som är lågt säkrade!
 
Toppen