F
F.d. 53078
Guest
Förlát ett snabbt trádkap.
Har en frága jag áker till det kalla Norden i morgon ¿ var växlar man bäst € till SEK?
Har en frága jag áker till det kalla Norden i morgon ¿ var växlar man bäst € till SEK?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Please knarrevikse hur dálig min kamera är vilken kamera rekomenderar du?
Violinistas les desea Felis Navidadad - YouTube
Juan att växla till SEK på Kastrup är troligen en mycket dålig idé.
Det blir en växling för mycket.
Växlade själv för ett tag sedan Euro till dollar på Forex Arlanda. Det blev först Euro till SEK och sedan växlades SEK till USD. Bra för Forex, dyrt för mig.
Växla när du kommer över till Malmö, det finns Forex även där.
Liten orientering bland dagens växlingskurser € till SEK: (forex, valutahuset och x-change)
Forex har ett tillägg på 50:- om man handlar sek
Jonas, är du säker på det?
Själv har jag växlat massor av olika valutor till SEK på just Forex och har aldrig sett någon form av service charge på 50 Kr.
Kollade nu på deras hemsida och de betalar för 100 Euros 866.62 kr och det står inget om någon service charge. Dvs. kurs 8.62
De har sin marginal redan i kursdifferansen och den är väl mellan 05 - 1%, beroende på valutan.
Direkt efter riksbankens räntesänkning i tisdags så växlade jag ett ganska stort belopp i Euro, som jag hade i Nordea och jag fick då 9.01 SEK för en Euro. Nu vill normalt inte bankerna hålla på med resevaluta och den kursen som bara var två punkter från den officiella bankkursen, som då var 9.03, får man bara vid stora elektroniska överföringar.