• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Flytta avlopp/gråvattentank

F

F.d. 50645

Guest
Har min gråvattentank utvändigt och avloppsslangarna utvändigt.

Någon som testat att dra provisoriska avloppsslangar bak till garaget i husbilen som är uppvärmt.
Sen sätta in en provisorisk gråvattentank där?

Sen sätta på en backkoppling så man kan tömma gråvattentanken med en slang.

F

F.d. 54123

Guest
För att hindra den utvändiga gråvattentanken och de utvändiga ledningarna att frysa använder man med fördel koncentrerad spolarvätska som man häller en skvätt av i avloppen efter disk, tvätt och dusch. Toakassetten sitter oftast i uppvärmt utrymme och behöver ingen ytterligare åtgärd.

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025
Vi är året-runt-åkare så vi beställde vår senaste bil Knaus BoxStar med uppvärmd gråvattentank via slang med luftvärme direkt från dieselvärmaren och 12V eluppvärmt avlopp från gråvattentanken. Rekommenderas - då är problemet inte längre ett problem. Vill man ha både hängsle och livrem kan man göra som flera redan rekommenderat; en skvätt spolarvätska i gråvattentanken.

Toppen