• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Flyta bilder från Picasa ?

Perrovski

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Hej.
Har en fråga angående flytten av bilderna från en dator till andra, men hur ?
Någon som kan ge mig ett tips .

Mvh

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Flyta bilder från Picasa ?

Ett sätt är att föra över alla bilder och videoklipp till Google Foto för ett säkert förvar.
Då behöver du aldrig mer flytta bilder från en enhet till en annan.
Obegränsat utrymme, helt gratis och tillgängliga från dator, platta eller telefon.
Enda begränsningen är att varje bild får vara högst 16 MB.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Flyta bilder från Picasa ?

Der er en annen begrensning i Google Foto, du må velge lagring i hva google kaller høy kvalitet og ikke i orginal kvalitet fra kamera eller phone. Bildene kan bli komprimert på nytt, og du kan laste opp bilder med mer enn 16 megapix som da blir resamplet til 16 megapix. Hvilken jpeg kvalitet bildene lagres med er noe google kan endre underveis, de oppgir ikke dette.

Jeg oppdaget dette ved et tilfelle, alle bilder fra mine telefoner som jeg hadde i foto gikk av mine 15 GB og jeg hadde ikke forbrukt noe av den ubegrensede lagringen. Sjekk selv ditt oppsett på https://photos.google.com/settings om det lagres feil så må en slette bildene og laste opp på nytt.

Bilder lagret i Picasa ligger nesten helt sikkert feil og bruker av kvoten.

Toppen