• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flugfiske set för abborre

F

F.d. 7

Guest
Hallå igen. skrev för ett tag sen och undrade över en flugrulle. fick många bra svar så jag tänkte jag frågar lite igen:)
Är det någon som kan rekomendera ett set för abborre och små gäddor, gärna så billigt som möjligt givetvis:D
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Flugfiske set för abborre

Hallå igen. skrev för ett tag sen och undrade över en flugrulle. fick många bra svar så jag tänkte jag frågar lite igen:)
Är det någon som kan rekomendera ett set för abborre och små gäddor, gärna så billigt som möjligt givetvis:D

Har du inget flugfiskeset förut ska du nog främst rikta in dig på spö och rulle för öring och harr, klass 4, eller 6-7 (högre klass=mindre känsla), det som sedan avgör vad du ska fiska är flugvalet, sedan finns det naturligtvis små ståltafsar som tål gäddans och abborrens något vassare tänder, sök på gäddflugor och abborrflugor, stora och buskiga.
Med en utrustning i klass 4-5 kan du säkert hala upp en gädda på 2kg eller strax över, inte mycket kanske, men i flugfiske räknas inte fiskeupplevelsen i kilon, får du ex. en kiloborre på flugspöt kommer du aldrig använda spinnare igen, skitfiske på dig:)
 
F

F.d. 8863

Guest
Sv: Flugfiske set för abborre

Håller med Stor Dansk.

Och går du in på fiske.ifokus.se får du lite mer tips och information om utrustning för flugfisket.

Jag dubblar: Skitfiske på dig!
 
Toppen