• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fliklisten på IPaden försvinner

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Någon som vet om det går att stoppa denna funktion? Den kom som så mycket annat strul efter att Ios8 installerades.
När man surfar på safari så försvinner den övre delen och man måste klicka ner den för att kunna backa elle uppdatera sidan.
Hittar inga inställningar om detta.

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Fliklisten på IPaden försvinner

Ytterst irriterande faktiskt. Och returpilen är placerat för maximal handrörelse, tar tid och kraft. Varför finns den inte i nedre vänstra hörnet?

Tack, om någon kan hjälpa!

Jyrki

F

F.d. 4220

Guest

Jag använder Chrome på iPad, som har haft denna funktion ett bra tag.
På Chrome räcker det att svepa neråt med ett finger för att tabbarna skall visas.
Antar att orsaken är att låta sidan man besöker få maximal yta.
Det tog en stund att vänja sig, men nu gillar jag den funktionen.

Jag testade med Safari nu och det är samma sak där, bara att dra neråt med ett finger för att visa flikarna.

//Stefan

F

F.d. 25023

Guest

Ja, givetvis funkar det med att svepa, men varför måste man svepa först och sedan upp på skärmen för att kunna trycka på returpilen!

Onödigt långt, onödigt stor rörelse, dessutom täcker man ju skärmen med handen.

Mycket bättre med iPhones liknande funktion i nederkanten av skärmen, men även där måste man utföra en extra rörelse för att få fram returpilen.

Allra bäst med Nokia Lumia 1020's touch-yta bredvid hemknappen, helt utanför skärmen.

hälsning
jyrki

Toppen