• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Flera kanaler borta i Tv:n

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025
Vi har en liten enkel Caro digital-antenn, men den fungerar mycket bra tillsammans med Canal Digital. Jag tar med kortet hemifrån.
När slutspelshockeyn pågick för en tid sedan tänkte jag ägna lite tid åt en match som sändes i kanal 5. Men se, det gick inte. Bra signal enligt menybilden för signalstyrka, men ingen bild och inget ljud. Jag märkte då att även kanal 9 var borta (kanske fler om jag bläddrat genom alla).
Jag gjorde en kanalsökning och efter det en nerladdning av ny kanallista. Jag tänkte att de säkert plockat om lite bland kanalerna. Det gjorde ingen skillnad.
Nu är frågan vad jag har gjort för fel. Har det någon betydelse i vilken ordning man tankar ner nya kanaler och ny kanallista? Jag har svårt att se det, men jag började med kanalsökningen. Kanallistan är väl bara "pekare" mot var kanalerna ska plockas in, eller?
En fundering till. Bör jag inte ha exakt samma utbud i bilen som hemma? Frugan gillar musik, men den relativt nya musikkanalen Urban (osäker på vad den heter) har jag inte hittat via parabolen. Kan det vara så att hemmautbudet från Canal Digital tas från flera satelliter? I husbilen kör jag bara mot Thor.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Flera kanaler borta i Tv:n

Canal Digital på satellitt sender et antall kanaler i endel kanalpakker, på kabel sendes i tillegg endel kanaler som videreformidles og som ikke er med i satelittpakkene. Viktigst her er endel kanaler som kommer fra Viasat, men også endel fremmedspråklige kanaler uten svensk tekst.

F

F.d. 58823

Guest

Jeg uppgradera kortet i CD sin dekoder hemma.
Det skulle jag aldri gjort.Inte en kanal visades
på Oyster-parabolen efter det.

Ringde å fick nytt kort.Då fungera det som förr,men
aldri om det kortet ska inn i CD-dekodern hemma!!
Då är det kört (igjen)!!!!

Ottar

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025

Det låter märkligt att kanalerna försvann vid uppgradering hemma.
Knut, det kanske förklarar varför 5:an och 9:an försvann. Det måste ha skett någon omläggning, de har fungerat tidigare. Men varför finns 5:an med i kanallistan för Thor, dessutom på två kanalplatser? Jag laddade ner nordiska listan, den kanske inte är helt uppgraderad efter eventuella omläggningar.

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025

Kan det vara så enkelt att HD är orsaken? Jag kikade nyss på Canal Digitals hemsida. Där fanns lite info om att man sedan månadsskiftet måste ha HD-box för att inte vissa kanaler ska falla bort. Kanal 5 och 9 nämndes inte där, men jag undrar om det inte hänger ihop lite.
I bilen sitter en standardbox, digital CI. En HD-box kostar visst uppåt 5 000 kr.
Nja, så roligt är det nog inte, men med tiden lär man troligen bli tvungen att byta om man ska se något alls.

Toppen