• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Flash-terror

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Flash terroriserar mig meed ett pop-up meddelande för varje sida jag går in på.
Det hjälper inte vad jag klickar på så dyker det upp, och inte går det att inaktivera Flash heller under "Hantera tillägg".
Något tips någon? Jäkligt irriterande. Det dök upp efter sista uppdateringen av Win 8.1

Flash.jpg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Flash-terror

Uppdatera aldrig någonting! Kan inte bolaget åstadkomma färdiga produkter, vilket tyder på viss ofärdighet, så låt bli eller byt bolag om det går.

Jappe (efter en god middag)

PS. Avmarkera alla försåtliga kryssrutor som dessa "gedigna" bolag försöker lura sina trogna kunder med! Jag får ständiga påminnelser (också det terror men ganska mild sådan) men skiter i dem och märker ingen skillnad i datorn!

F

F.d. 4220

Guest

Mjukvara blir aldrig färdig och bör definitivt uppdateras emellanåt. Särskilt Flash, med tanke på de säkerhetsproblem de haft - alternativet är att avinstallera Flash och skippa de (allt färre) sidor som använder det. Det är vad jag gjort...

Vad gäller detta problemet, så kan du klicka på pilen bredvid "Tillåt" och ställa in att inte varna om detta.

Det brukar ju ofta varnas för addons som tar lång tid och annat, det kan också justeras via den pilen (när de dyker upp).

//Stefan

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Jag kör ett krackat/bantat win7 på husbils-laptopen, Tiny7, gratis e de åxo.
Har aldrig fått en enda uppmaning att göra något på flera år :D
Kör även Panda's webbaserade antivirus, som sköter sig självt, gratis de me.
Perfekt för lite äldre/klenare laptops, eller PC's

[YOUTUBE]_UPLyZjwGvQ[/YOUTUBE]

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Så kan man väl inte göra! Tänk om alla gjorde så! Näringslivet skulle kanske gå under och nya hemska strömningar kanske skulle sprida sig hos populasen! Usch hu! Ragnarök!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vad gjorde vi och var stode vi
om vi inte hade Volvo och Kjell & Co
om inte oljan hade gett oss den mobila friheten
så hade vi kanske fortfarande befunnit oss i naturen