• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fläktrem Fiat Hymer 1991

F

F.d. 53328

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Talento
Chassietyp: Standard
Motortyp: 55 kW
Årsmodell Chassie: 1991
Husbilsfabrikat: Hymer
Husbilsmodell: Hymer
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1991
Ämnesområde: Motor
Fläktrem rök av på motorväg , bärgaren tog oss hem.
Var kan man köpa / finna denna fläktrem, och ev. Verkstad i Partille eller Göteborg som kan montera denna?
Fiat Hymer talento 1991.
Med vänlig hälsning, Thomas

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Det finns ingen fläkrem på Fiat ducato. Fläktarna är eldrina. Du menade kanske generatorremmen. det är en vanlig kilspårsrem.ganska lätt att byt underifrån.

Var det kuggremmen till kamaxel då blir det dyrt. Stannade motorn direkt var det kuggremmen.

Hoppas det löser sej för er.

Jägarn

F

F.d. 53328

Guest
Jägarn skrev:
Det finns ingen fläkrem på Fiat ducato. Fläktarna är eldrina. Du menade kanske generatorremmen. det är en vanlig kilspårsrem.ganska lätt att byt underifrån.

Var det kuggremmen till kamaxel då blir det dyrt. Stannade motorn direkt var det kuggremmen.

Jägarn

Tack Jägarn, visst har du rätt, kilspårsremmen är det, den gick av och röd lampa till laddning lös och temp. Mätare ökade, stannade och fyllde på vatten, tog mig till lilla Edet och fick bärgning .
Är det kilspårsremmen jag ska fråga efter/ köpa, lever i en svunnen tid;)))
Med vänlig hälsning, Thomas

F

F.d. 53328

Guest
Jägarn skrev:

Jägarn

Hittade en liten genuin verkstad som special Fiat och även andra Husbilar i Partille Järnringen industriområde vid bilbesiktningen.
Kan vara bra för många att veta om man behöver hjälp.
Gott att ha Jägarn till hjälp här!!

Toppen