Hej, ja det är något som blivit överhettat och gått sönder, ibland är det motståndet till fläkthastigheterna, ibland kan det vara vredet/kontaten som smält sönder och ofta är det faktiskt fläktmotorn som är grundproblemet och har börjat dra för mycket ström som i sin tur gör att saker går sönder. Byter man bara motstånd/vred så kan det snart gå sönder igen. Antingen bör man mäta på fläkten eller ändå byta även den, så håller det lika länge som första omgången från ny bil.
Det finns massor med trådar om liknande fel. Du kan kolla genom den här som slutar med nya delar för säkerhets skull.
Inte samma panel/år som din men samma problem och liknande delar vred, motstånd och fläkt.
I inlägg #54 har du en lista med priser på delarna... Men OBS/OBS, delar måste beställas till din bil/år och kan skilja från den visade listan.
Jag har fått problem med att fläkten nu har två lägen, fullt blås eller avstängd, Fiat årsmodell 2010. För att komma åt fläkten, måste jag demontera handskfacket vid den blå pilen? Var sitter fläktmotorn? Som syns på bilden har jag demonterat luckan i mitten. För att få bort vredet som...
www.husbilsklubben.se
M.v.h. JANKRO.