• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fläktreglage slutat fungera!

Husisen

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
38644
Medlemskap
2027
Hej. Någon som vet vad som hänt när alla hastigheter på fläkten slutat fungera. Fiat Ducato 2.8jtd -05?? Mvh Husisen.

Bilagor

• 20241201_103908.jpg
    20241201_103908.jpg
    1,8 MB · Visningar: 8

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
På min var det vredet som "brunnit" upp... Har man kvar högsta hastighet (4) då brukar det vara motståndet eller anslutningarna till motståndet som är dåliga...

Vreden och motståndet bytte jag ut mot steglös elektronik, nu kan de iallafall inte strula...

Post in thread 'Återigen fläktvredet' Elsystem - Återigen fläktvredet

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, ja det är något som blivit överhettat och gått sönder, ibland är det motståndet till fläkthastigheterna, ibland kan det vara vredet/kontaten som smält sönder och ofta är det faktiskt fläktmotorn som är grundproblemet och har börjat dra för mycket ström som i sin tur gör att saker går sönder. Byter man bara motstånd/vred så kan det snart gå sönder igen. Antingen bör man mäta på fläkten eller ändå byta även den, så håller det lika länge som första omgången från ny bil.
Det finns massor med trådar om liknande fel. Du kan kolla genom den här som slutar med nya delar för säkerhets skull.
Inte samma panel/år som din men samma problem och liknande delar vred, motstånd och fläkt.

I inlägg #54 har du en lista med priser på delarna... Men OBS/OBS, delar måste beställas till din bil/år och kan skilja från den visade listan.

M.v.h. JANKRO.

Toppen