• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fläkt till kylskåp

pejac

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
18770
Medlemskap
2025
Fläkt till kylskåpet. Jag såg någon som gjort en installation av en spectre fläkt från Kjell & co. Verkade bra så jag köpte en. Nu visar det sig att det är en 3 pin kontakt. Hur kopplas den in. Bra om jag slipper gissa. Tacksam för hjälp.

Sv: Fläkt till kylskåp

Den tredje kabel går till vartalsregulatorn på moderkortet ( reglerar sig efter värmebelastning i datorn)
Du har plus och minus på 2 pinnar sen brukar den 3 pin oftas vara kopplad till en gul kabel och den behöver du inte isåfall

Tack, ungefär som jag trodde, svart med lite silver var neg. Mitten kabeln +, fungerar utmärkt, ska montera så fort jag hinner.

Monterat och klart. Nu återstår bara att se om det är någon skillnad. Bra drag och nästan ljudlöst, 0,14 A uppmätt. Säkrade av och drog in en kabel för avstängning och lysdiod som indikering.

Tillbaka
Toppen