• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fjerne snö på husbilstaket

F

F.d. 25168

Guest
Hej

Hyr gör man mest smidigt detta, har höjdeskräk :) jag kan ikke skubbe det av, kun det överste lag, som er poröst, det virker som det underste lag er lite mer sammenpressad.

Kan man spola med lummert vatten ???

Er det bedre at sätte värme på husbilen en dag eller 2, inden man rydder taget ( snöen slipper måske nemmere ? )

Havde for travlt med at holde indkörslen ( 100m ) fri från snö, derfor er der så mycket på husbilstaket :(

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Fjerne snö på husbilstaket

För många år sedan, så testade jag med att spola vatten på taket på en snötäckt husvagn. Det gick trögt och var ingen bra lösning, men ett par dar senare blev det mildväder och då försvann snön fort!

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Då skulle jag fråga grannen snällt om denne kunde hjälpa till att sopa bort detta , jag ställde igår en stege mot markisen och med en mjuk sopborste som har ett normalt långt skaft nådda jag över till andra sidan sen fick jag ju flytta stegen 3 gånger i sidled men taket blev rent och sen åker vi ut dagarna innan nyår men vart ...

Spola vatten på taket nu när det är -15 grader det skulle inte jag göra iallafall .

F

F.d. 25168

Guest

:) vil jag inta bjuda grannen, han er 70 :)

Får forsöka om jag kan få lössnöen bort, och så det mesta af fastsnöen, jag kan nå :) hopas da at tövejr kan take resten :)

Trevlig jul og gott nytår ifrån en dansker i sverige :) ( inta vant til so mycket snö :) )

Toppen