• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fjärrlarm med 12/24 V efterlyses

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej,
Grannen har en timmerbil som då och då blir plundrad på hundratals liter diesel sedan tanklocket slagits sönder. Bilen står uppställd ca 200 m från bostaden.
Finns det något svagströmslarm med den räckvidden?
//Conny
 

kocken1

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1702
Medlemskap
2025
Jag har ett larm som heter Pitbull Pro som funkar lysande, med simkort så larmar den över mobilnätet drivs med
12volt i husbilen, app till mobilen och fjärkontroll med 3km räckvidd! finns dörrkontakter, ir detektorer m.m.
Pitbull Alarm PRO Intrusion Alarm Panel | Eldes Alarms , app till datorn för konfiguration gör det väldigt enkelt att ställa in hur man vill ha det.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Under förutsättning att han har WiFi i lastbilen skulle jag rekommendera Arlo-essential. Bra mycket billigare än förlorad diesel. Blixtsnabbt larm till Arlo-appen i mobilen redan 10 m från lastbilen. Sen kan man se om det är djur, människa eller fordon som utlöste larmet.
 

kocken1

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1702
Medlemskap
2025
Jag har ett larm som heter Pitbull Pro som funkar lysande, med simkort så larmar den över mobilnätet drivs med
12volt i husbilen, app till mobilen och fjärkontroll med 3km räckvidd! finns dörrkontakter, ir detektorer m.m.
Pitbull Alarm PRO Intrusion Alarm Panel | Eldes Alarms , app till datorn för konfiguration gör det väldigt enkelt att ställa in hur man vill ha det.
Det går att koppla kamera till också om man vill det, vid larm aktiveras mikrofonen så du hör allt som sägs
 
Toppen