• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fixa rost... <suck>

F

F.d. 673

Guest
Har försökt blunda för bubblorna nedanför framrutan, men nu tog jag till slut tag i det, och det är illa...
Har aldrig behövt bekymra mig om sån't här förut, utan det har det funnits någon annan i hushållet som gjort. så jag har i stort sett noll koll.
Men har nu i alla fall flera ganska stora hål i plåten precis under framrutan (mellan framruta och huv). Måste förstås tas tag i ordentligt. Får väl vidtala någon som kan svetsa, men funderar på om det är troligt att man hitta hela biten som ekonomiplåt eller vad det heter (minns att sambon köpte sån't till gamla mersan och slapp "finskära" och bocka och så själv...) till en gammal Fiat Ducato (89:a, men de såg väl likadan ut fram till mitten av 90-talet, eller när var det?).
Tips mottages tacksamt!
 

morsan

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Sv: Fixa rost... <suck>

Jag her en kompis som är seriöst bra på att svetsa rost på bilar han har hjälpt mig många gånger med både mek och svets. skickar dig ett mail så kan du kontakta honom om du vill.
Mvh. morsan
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Fixa rost... <suck>

Kolla hos www.meca.se dom brukar ha det mesta köpte bl a just den plåten där till min Peugeot j5. gå in på deras webshop och sök på reg nr, finns delen ej på nätet, så ta kontakt med dom via telefon.
 
Toppen