• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Firefox

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Hej, någon som vet om man kan få Firefox att bli "lika" i flera datorer?

Vet att det går att synka flikar mm men jag vill mer.

Jag vill få samma utseende samma flikar ja allt på alla ställen.

Hoppas :)

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Firefox

Hej Lasse

För (ver 1) var det enkelt men det är det nog inte längre. Om jag själv skulle prova så hade jag först tagit en kopia på "Mozilla"-biblioteket i "Dokument and settings". Sen testa att kopiera dessa filer mellan olika datorer.

Firefox.JPG

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Tack men det löser inte de förändringar som sker efter kopiering :)

Mera förslag :confused:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Kanske här ?

Gjorde nyss detta med Mozilla Firebird (mailprogram). Thunderbird i Laptopen är nu exakt samma som på stationära med alla mina gamla sparade mail, mappar, filterregler etc etc. Skillnaden är bara att jag tar ner an kopia på mailet, låter "originalet" ligga kvar på POP servern.

Borde fungera likadant på FF.

Peter :)

Molof

HBK Medlem
Kommun
Habo
HBK-Nr
11089
Medlemskap
2026

I senaste versionen av Firefox finns en Sync-funktion, under Verktygsmenyn "Ställ in Sync...". Här kan du skapa ett nytt konto för att synka alla inställningar.

Jag testade att skapa ett konto på en dator och installerade Firefox på dator nr 2. Där valde jag att klicka på knappen "Jag har ett konto". Då fick jag en kod som jag skulle knappa in på dator nr 1. Rutan för detta hittade jag under Verktyg, Inställningar och Sync.

Jag klickade sedan på "Para ihop enheter". Skrev in koden och nu synkades inställningar och bokmärken m.m.

Kan det vara detta du var ute efter?

//Mats

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

I senaste versionen av Firefox finns en Sync-funktion, under Verktygsmenyn "Ställ in Sync...". Här kan du skapa ett nytt konto för att synka alla inställningar.

Jag testade att skapa ett konto på en dator och installerade Firefox på dator nr 2. Där valde jag att klicka på knappen "Jag har ett konto". Då fick jag en kod som jag skulle knappa in på dator nr 1. Rutan för detta hittade jag under Verktyg, Inställningar och Sync.

Jag klickade sedan på "Para ihop enheter". Skrev in koden och nu synkades inställningar och bokmärken m.m.

Kan det vara detta du var ute efter?

//Mats

Hej Mats och tack för det.

Exakt så har jag gjort men saknar att använda flikar hamnar lika.
Jag vet att dessa finns från pc 1 i en flik men det ser inte lika ut i pc2 som i pc1. (min avsikt är att starta upp pc 2 och då ha ett exakt identiskt utseende)

Hur blir det för dig?:rolleyes:

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025

Försökte uppnå detta i Firefox för ett tag sen ... lyckades inte. "Löste" det genom att gå över till Chrome .. där funkar det fullt ut såvitt jag kan se, dvs flikar, bokmärken, inloggningsuppgifter mm

//Janne

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Försökte uppnå detta i Firefox för ett tag sen ... lyckades inte. "Löste" det genom att gå över till Chrome .. där funkar det fullt ut såvitt jag kan se, dvs flikar, bokmärken, inloggningsuppgifter mm

//Janne

Tack, så du menar att om du öppnat en flik i PC1 bredvid en annan flik kommer den att hamna på samma ställe i PC2, rätt?

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025

Verkar så .... den startsida jag får upp när jag startar Chrome är identiskt lika oavsett vilken pc jag startar från, bokmärken likaså.

I ärlighetens namn skall jag säga att jag aldrig låter webb-läsaren starta med mer än flik men med tanke på att "startkonfigurationen" uppenbarligen synkas mellan maskinerna borde även det funka..

//Janne

Molof

HBK Medlem
Kommun
Habo
HBK-Nr
11089
Medlemskap
2026

Hej Mats och tack för det.

Exakt så har jag gjort men saknar att använda flikar hamnar lika.
Jag vet att dessa finns från pc 1 i en flik men det ser inte lika ut i pc2 som i pc1. (min avsikt är att starta upp pc 2 och då ha ett exakt identiskt utseende)

Hur blir det för dig?:rolleyes:

Nja, öppnar jag en ny flik så öppnas den ju inte "on the fly" på den andra datorn. Lägger jag däremot en "startflik" till så kommer den upp nästa gång jag startar om Firefox på dator 2.

Detta var ju kanske ändå inte vad du var ute efter. Jag missförstod ditt behov... :oops:

//Mats

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For Chrome funker sync selv til Android platta! Jeg får de samme flikene i samme rekkefølge på alle enheter. Og i flikene er det de samme sidene som sist ble vist - ikke on the fly, men når en starter chrome på en enhet så får en de samme sidene som sist ble vist på den andre. Har ikke testet flere enn to - spennende om hva som vises om 2 er aktive og med forskjellige fliker :D

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Nu är det nära hoppas jag... :)

Det som nu saknas är att flikar och fästa flikar längst till vänster inte kommer upp, detta även om jag startar om den på nytt.

Förslag?
Under inställningar har jag ändrat till: Fortsätt där jag slutade

F

F.d. 4220

Guest

Undrar om du inte kan ordna det med hjälp av "Tab groups".
Jag lekte lite med den funktionen när den var ny, men såg inte att jag hade behov av den.

Om det är samma sidor du alltid vill ha startade (till skillnad mot att fortsätta där du slutade) så kan du ange flera sidor i fältet "Home Page" på inställningarnas första flik. Du separerar dem med ett Pipe-tecken (|).

//Stefan

Bilagor

• tabGroups.jpg
    tabGroups.jpg
    7,1 KB · Visningar: 152

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Tack Stefan men det är det som är problemet, olika flikar jämt...

Känns konstigt att det inte skulle gå, är det inte fler som skulle gilla att logga in på plattan telefonen PCn och att allt bara är lika?!

Eller är det så att många inte använder den fantastiska möjligheten med att många flikar man var i sist öppnar upp igen när man startar sin browser?

Toppen