• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Finns det n å´n Swift 500 där ute?

F

F.d. 55334

Guest
som har lust att delge mig sina erfarenheter?

Läste nyss om någon som hade 3 katter i alkoven och blev intresserad. Tidigare har jag tänkt att mina nuvarande väna vita Mian med blå ögon och stora svarta Busen med gula ögon och slyngelbeteende, måste vara på kattpensionat om vi ska kunna ta en tur på mer än 3 dgr och 2 nätter med Skramlan - vilket Mian gillar och Busen hatar, kattpensionat alltså - men då fick jag se det här inlägget om 3 katter i alkoven och börjar fundera. Min inställning har varit plåtis under 6 m och absolut inte alkov. Men? Kan man vänja in bilhatande katter - som älskar sina människor - att hänga med om man har alkov?
Så min fråga 1 är förstås hur det är att åka med en alkovbil, skymmande eller skrymmande eller bara OK?
Och fråga nr 2: ni som åker med katter, hur bär ni er åt för att få dem att trivas?

Att jag inte frågar om hur det här att åka med hund beror på att jag haft några hundar som accepterar vad som helst om de bara får vara med sin familj - Det är enligt min uppfattning skillnaden mellan hund och katt. Och just nu är jag utan hund men med katter.

Gott slut på det gamla året och Gott Nytt!

Agneta W :yes:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 660

Guest
Sv: Finns det n å´n Swift 500 där ute?

Jag tror ju inte att katterna börjar gilla husbil bara för att ni skaffar en alkovbil, men det blir ju iofs ett litet tillhåll för katterna däruppe så dom kanske gillar det mer när ni stannar, jag vet som sagt inte, har inte katt själv, men har en alkovbil och jag tycker det är helt ok att resa med. Våran bil har ett kök med mer avställningsyta än de flesta stora integrerade bilar jag har sett, ett badrum med separat duschcabin och en säng i alkoven som alltid är bäddad och klar att tas i bruk. Allt på en längd av 570cm och en bredd på 222cm, totalvikt 3000kg. Alltså inga stora mått, nästan som en "plåtis" bara lite högre iom alkoven.
 
F

F.d. 52953

Guest
Sv: Finns det n å´n Swift 500 där ute?

Hej Agneta. Det är väl inte någon större skillnad att köra med eller utan alkov.Vår förra bil som du har sett var ju en alkovbil. Du får väl vänja katterna vid att vara där hemma på gården,det gå säkert bra.
God jul till dig o Rune önskar vi. Eva o Lennart
 
Toppen