• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Finns denna möbleringen på Hymer ?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2026
Jag kikar lite på Hymer men jag vill ha som denna i fram med en sidosoffa och sittplatser frammåt .
Länk : Hymer B 654 -04

Men i bak så vill jag ha dubbelsängen på tvären högt upp så man har ett garage samt toaletten med separat dusch , garderob samt kylskkåpet på långsidorna , kylskåpet skall vara högt placerat .

Eller om den finns i annat fabrikat , prisklassen vi har kikat på har varit 500-600k .

Senast ändrad:
Sv: Finns denna möbleringen på Hymer ?

Hej! Vi köpte en ny Hymer B 614 CL 2008 som har dubbelsäng högt tvärs över (stort garage under). Eftersom 2009 nu kommer in så kan man få ett hyfsat pris på de 2008 som dom har i lager. Det är inte så stor prisskillnad mellan en okörd 2008 och en begagnad 2005.
Hymer Center i Örebro har en B 614 CL i lager vet jag. Lycka till hälsar Hasse

Ta en titt på Niesmann+Bischoff Flair. Har själv en 2004 med boggie som nog passar dina önskemål.

MVH

Niesmann har rett, modellene som passer best inn i beskrivningen i innlegg 1 er 7100 som finnes på Fiat ALKO med tandemaksel som han har eller på Iveco 6 Daily 60C15 og 60C18 6tonns chassier. Den litt mindre 6700 har lavt kjøleskap med ellers som beskrevet, på Fiat ALKO 2 og 3 aksel og på Mercedes. De større 8000 modellene har og det hele, men med nesten 1 m større lengde.
Det finnes noen få Flair 7000 - lengde som 7100, innredning som 6700 men med 2 enkeltsenger bak over et digert lasterom.

For maks lasteevne finn en Flair 7100 på Iveco - de første hadde 1900 kg lasteevne og plass til en stor ATV.

Jag tackar för förslagen och informationen och kommer nu hålla ögonen extra öppna på dessa modeller .

Att köpa en helt ny kommer jag inte göra då dom rasar för mycket i pris inbillar jag mej samt blir det lite för dyrt om man sen skall ha den utrustningen som vi vill ha .

Tillbaka
Toppen