• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Normal Filtrera på Kategori/Platstyp

Att kunna filtrera på Kategori (Platstyp) är ett snabbt och effektivt sätt att styra vad du vill se på kartan.
Normalt sett visas alla platser ur alla kategorier på kartan.
Funktionen för att filtrera på Kategori medger att man skalar bort platser ur kategorier som man inte vill se.
Tryck på Meny uppe till vänster för att öppna vänsterspalten.
Genom att bocka för de kategorier man önskar så visas enbart platser ur de kategorierna på kartan.
I exemplet nedan har jag bockat för Ställplats, det gör att bara Ställplatser visas på kartan
Därefter har jag bockat för Rastplats, det gör att även Rastplatser visas på kartan.
Då jag har kombinerat filtreringen med två kategorier så visas bara platser som ingår i dessa två kategorier på kartan.
Detta kombinerar du själv efter behag och rådande omständigheter.
Bockar du inte för någon kategori alls visas platser ur alla kategorier.
Bockar du för en kategori visas bara den valda kategorin, bockar du för flera visas även dessa kategorier.
Om du ångrar dig så tar du bara bort bockarna i rutorna, eller så trycker du på Nollställ en bit ner.

filtrera_kategori.JPG

Har du frågor runt filtrering på kategorier? ställ dem gärna direkt i denna tråd.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen