• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiatservice i Storstockholm

Ulla & Claes

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
8024
Medlemskap
2025
Har någon ett förslag på verkstad som kan utföra en juste service på husbilen? (Fiat/Alkochassi årsmodell -10) Har tidigare utnyttjat Kihlströms på Årsta skolgränd men bemötandet och servicenivån har avtagit med åren och jag vill gärna prova någon annan verkstad. Att åka några mil hit eller dit är inget problem.

F

F.d. 58621

Guest
Sv: Fiatservice i Storstockholm

Hej,
vi har också en husbil av 2010 års modell och det har inte varit riktigt läge för service ännu och att söka efter en lämplig auktoriserad FIAT-verkstad. Tittar man på FIATs hemsida
Ã…terförsäljare över auktoriserade verkstäder så verkar det som om de inte har någon direkt koll på Stockholm.

Det har tydligen skett en del föränderingar beträffande vilka verkstäder som är auktoriserade. Åtgärdade en lackskada via en FIAT-verkstad i Märsta i vintras. Den verkstaden finns inte längre med i förteckningen.

Det lutar åt att jag låter Bossings i Linköping ta hand om all service när det blir dags. De verkar vara mycket seriösa och pålitliga. De bytte de främre fjädrarna förra året samtidigt som de monterade sina beryktade innerskärmar i hjulhusen.
V-backen :)

Senast redigerad av en moderator:

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Vi anlitar Kihlströms på Årsta Skolgränd sedan 2009 och är nöjda.

kjeva

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2025

Prova Svedbergs Bil i Spånga.Det är en Mekonomenverkstad.De är billigare än Kilströms.
Jag har servat bilen på båda ställena. På Svedbergs får man en lånebil också.(ej husbil)

Kjell

F

F.d. 8506

Guest

Torvalla bil i Haninge brukar jag anlita och jag har inget att klaga på utan är nöjd med deras arbeten.

F

F.d. 17890

Guest

Hejsan kan bara tipsa om en kanon bra verkstad (Dahlgrens )i Uppsala mkt bra o trevlig bemötande samt service nivå massa +++ ställer alltid upp och som sagt snabba trevliga så testa dom mvh Tord:spinny:

F

F.d. 29908

Guest

Kan oxå rekommendera Dahlgrens, vilken skillnad mot Umeå Vanservice som vi hade när vi bodde uppe i Umeå.

F

F.d. 9573

Guest

Hedin Bil i Enköping där servar jag min Husbil

Toppen