• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat vindrutetorkare

M

Matts Torebring

Guest
Nu har vi kört husbil i 12 år, vi har köpt fyra nya husbilar och alla har varit Fiat. Jag blir lika förvånad varje gång det blir smutsig vindruta, av vägsmuts eller av insekter, som fastnar mot rutan. Själv ser jag bra ut (genom vindrutan), men stackars min kära Birgitta som nästan alltid sitter i passagerarstolen, hon ser bra ut, men ser inte bra ut genom rutan.

På vår privata Citroen Picasso C 4 sitter vindrutemotorerna längst ut vid sidan på rutorna. Med den placeringen vänder torkarna vid kortsidan på rutan i hela sin bredd och ger maximal sikt framåt för både den som kör och sitter bredvid.

På Fiat sitter en vindrutetorkare vid kortsidan och den andra i mitten på rutan. Detta gör att det blir en båge av smuts kvar mitt i synfältet för den som sitter bredvid.

Jag hoppas att våra husbilstillverkare följer det som skrivs på detta forum och tar till sig av så pass enkla förbättringar och trivselhöjande faktorer. Finns det fler än jag som tycker så här, eller vad tycker ni som sitter bredvid? Mvh Matts Torebring

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Sv: Fiat vindrutetorkare

Vi hade samma problem med kartläsar sightet på våra Ford, men löste det med att vi köpte 5 cm längre torkarblad till högra sidan...bladet går utanför fönstret när den går ner, men genom att rutan är kuperat så går den fri från sidostolpen

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Sv: Fiat vindrutetorkare

Hej [Matts Torebring!
Jag håller fullständigt med dej, man skulle kunna tro att "Gyllenhammar" är boss där också, med andra ord hur kan det få fortgå. & då har jag inte skrivit att den ena är "billig" & den andra mindre billig.
Mvh.

Nu har vi kört husbil i 12 år, vi har köpt fyra nya husbilar och alla har varit Fiat. Jag blir lika förvånad varje gång det blir smutsig vindruta, av vägsmuts eller av insekter, som fastnar mot rutan. Själv ser jag bra ut (genom vindrutan), men stackars min kära Birgitta som nästan alltid sitter i passagerarstolen, hon ser bra ut, men ser inte bra ut genom rutan.

På vår privata Citroen Picasso C 4 sitter vindrutemotorerna längst ut vid sidan på rutorna. Med den placeringen vänder torkarna vid kortsidan på rutan i hela sin bredd och ger maximal sikt framåt för både den som kör och sitter bredvid.

På Fiat sitter en vindrutetorkare vid kortsidan och den andra i mitten på rutan. Detta gör att det blir en båge av smuts kvar mitt i synfältet för den som sitter bredvid.

Jag hoppas att våra husbilstillverkare följer det som skrivs på detta forum och tar till sig av så pass enkla förbättringar och trivselhöjande faktorer. Finns det fler än jag som tycker så här, eller vad tycker ni som sitter bredvid? Mvh Matts Torebring

Toppen