Sv: Fiat service i Umeå
Var in på Vanservice med min Hymer 654 just efter julhelgen med en motorvarningslampa som hade tänds. Fick tid redan dan efter och det kändes bra eftersom jag använder min husbil året om i mitt arbete. Var på plats 07.00 och sa åt verkaren att jag slår mej ner o tar en kopp kaffe o inväntar vad problemet kan bero på.
Efter ett par timmar kommer det en kille ut från verkstan och frågar mej om jag vet var men kopplar in deras dator på min husbil sitter. Han såg väl att min min var ungefär som ett stort frågetecken och mitt svar blev att jag inte hade en blekaste aning, och min tanke var den att jag var ju för hel.... på en Fiat märkesverkstad. Han ville jag skulle ta reda på vars kopplingen satt och återkomma. Frågan om dom kunde byta bränslefiltret blev förslaget o se om detta var felet. Dom bytte detta men motorlampan lös fortfarande. Ringde runt lite o frågade var denna koppling kunde vara och den tidigare ägaren visste direkt att den var under passagerarstolen. Ny tid fixades på Vanservice och denna gång kopplades datorn upp mot min husbil men enligt verkaren kunde man inte få kontakt med min bil via deras dator utan tipsade om att uppsöka en dieselexpert. Fick tillbaka 30 kr av dom TVÅTUSEN KRONOR jag lämnade till Vanservice får att dom gjort ingenting. Behöver knappast upplysa vad min tanke är om Umeå Vanservice. Har planer att byta upp mej i storlek på min husbil men undviker att titta på dom med FIAT-märket i grillen. Kollade på trådar här och tydligen vet alla utom Vanservice att man har haft problem med kontakterna till spridarna