• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat og fjæring foran

F

F.d. 25182

Guest
Dette har vært diskutert før, - men bare for å oppsumere !
Standard fjærer på helintegrert bil bygd på fiat er ikke beregnet for de vekter vi kjører med, jeg tenker da spesiellt 40 H sjassi med tillatt foraksel på 2100 kg.

Jeg har en Hymer 2009 bygd på fiat, og har nå fått byttet fjærer på garantien fra fiat.
Kjørekomfort kan ikke sammenlignes etter fjærbytte, og anbefales på det sterkeste.:)

Det er satt på Goldsmitt forsterkede fjærer. Har sjekket pris med importør av disse i Norge; - kr. 4.800,- pluss frakt.

Men har du ennå garanti så oppsøk nermeste fiat-verksted snarest, - det er mitt råd.
Det tar nemlig fra 5-7 timer og skifte disse siden det er meget trangt. Og da har vedkommende gjort det før.
Timeprisene er jo ikke direkt gratis.....

Toppen