• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Fiat infotainment system

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Finns det någon som hittat om det är möjligt att ställa in en höjd på sitt fordon så det tas hänsyns till det när man skapar en rutt?
IMG_7257[1].JPG
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Bilden jag visar är inte google map utan Fiats karta. Jag har givetvis gått igenom inställning (knappen nere till vänster i bild) i kartprogrammet men hittar det inte. Kan du ge mig mer information.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.232
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Bilden jag visar är inte google map utan Fiats karta. Jag har givetvis gått igenom inställning (knappen nere till vänster i bild) i kartprogrammet men hittar det inte. Kan du ge mig mer information.
Kan garantera att Fiat har inte egna kartor. Men är det TomTom så gör detta

 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
När jag skriver Fiat så menar jag det som finns i fordonet. Alltså inte Google map som kommer från min telefon, en knapp för varje. Ser inte ut som i din länkar. Vem är UCONNECT?
IMG_7305[1].JPG

IMG_7303[1].JPG
IMG_7304[1].JPG
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.232
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Vem är UCONNECT?
Ingen aning vem det är.

Tittar man på din bild där det står TTNAV.R17.0.4 så är det TomTom navigerings karta du har

Jag har bara länkat till Fiat infotainment system. Det är ju där du får alla svaren. Du får kolla runt lite å söka på sidan :)

Jag bara påpekade att det inte går att göra med Google maps
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.098
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Är du nöjd med FIATs stora skärm och dess funktioner,har tittat på ny bil denna finns som tillval, men priset avskräcker 26000kr visserligen ingår lite annat läderratt tex. men ändå.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.930
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Är du nöjd med FIATs stora skärm och dess funktioner,har tittat på ny bil denna finns som tillval, men priset avskräcker 26000kr visserligen ingår lite annat läderratt tex. men ändå.
Ja, men allt är så nytt för mig. Fick (för mycket pengar) även Fiats fetaste instrumentering, med massor med menyer. Byter man bil sällan så blir det mycket på en gång att lära sig. En grej som vi kämpar med är att få in backkameran i 10" skärmen. Finns ingen absolut ingen som vet hur man gör. Men tittar man på nätet så finns det plåtisar som har det så. Men om jag fattat det rätt så får man inte kartan i 7" varianten, därför jagade jag 10" skärmen.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Till alla som undrar varför jag inte läser bruksanvisningen, det finns ingen. Det lär finnas en i PDF format och den är beställd. Fick med en Quick guide och där kan man läsa att man vrider på ratten och trycker på bromsen om man vill stanna.
20220425_185317[1].jpg
 
Toppen