• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat Euramobil 585 sport

salle56

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
21313
Medlemskap
2025
Hej.
Är på väg att köpa våra första husbil. Hittills har vi tältat men nu vill vi bli lite mer bekväma av oss samt att vi även vill utöka "campingområdet". Har fattat tycke för en Fiat Euramobil 585 sport 2,5 TDI av -97 års modell. Den har gått 12 400 mil, kamrem, drivrem m.m bytta för ett år sedan.
Kan detta vara en bra första husbil??

MVH
Thomas

F

F.d. 58882

Guest
Sv: Fiat Euramobil 585 sport

Vi har själva precis köpt en Eura Mobil Integra 690HB & är väldigt nöjda. Allt verkar vara väldigt gediget byggt & som vi tycker med hög kvalitet.

Tänk på att den bilen har en max lastvikt på 555KG. Från detta skall man dra bort vikten för alla passagerare, påmonterad extrautrustning såsom markis (ca 45KG), full vattentank mm. Kvar blir det inte så mycket att lasta & att få böta för överlast är väldigt dyrt. Mitt råd är att om bilen i övrigt är bra & fuktfri så be att få väga den med fylld vattentank så att du vet vad som finns kvar av lastvikten att utnyttja.

Lycka till
Bennie

Toppen