• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Fiat eller Citroen

dagis

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
40091
Medlemskap
2024
Går i husbilsköpartankar. Det får bli en Pössl,men vad skall man välja? Citroen eller Fiat. Har hört att Fiat är best. Men också att de har samma motor och växellåda. Någon som har koll?
 

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
154
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Går i husbilsköpartankar. Det får bli en Pössl,men vad skall man välja? Citroen eller Fiat. Har hört att Fiat är best. Men också att de har samma motor och växellåda. Någon som har koll?
samma bil med olika emblem :)
Edit: sorry jag läste för snabbt, såg inte att du frågade specifikt om drivlinan.
 
Senast ändrad:

dagis

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
40091
Medlemskap
2024
Ok, förstår att bodelen är samma. Men är verkligen motor och växellåda samma.
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
238
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Nej, vänta lite nu.
Det finns många varianter på motorer och växellådor. Det är inte "samma". Och ny eller begagnad?
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Går i husbilsköpartankar. Det får bli en Pössl,men vad skall man välja? Citroen eller Fiat. Har hört att Fiat är best. Men också att de har samma motor och växellåda. Någon som har koll?
Hej
Den absolut största skillnaden är servicenätet. Betydligt bättre hos Fiat i hela Europa.
För mig räcker det som argument
Mvh Per
 

dagis

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
40091
Medlemskap
2024
Hej
Den absolut största skillnaden är servicenätet. Betydligt bättre hos Fiat i hela Europa.
För mig räcker det som argument
Mvh Per
Hej Per, har också hört desamma. Troligtvis blir det inte så mycket Europa för oss,men mest i Skandinavien. Är mest ute efter om det är någon större kvalitetsskillnad på dom.
Tack alla snälla för erat engagemang.
MvhDagis
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Hej Per, har också hört desamma. Troligtvis blir det inte så mycket Europa för oss,men mest i Skandinavien. Är mest ute efter om det är någon större kvalitetsskillnad på dom.
Tack alla snälla för erat engagemang.
MvhDagis
Om man ser till Helsingborg med omnejd, så är Citroënverkstaden en katastrof.
Känner en kille som har ett antal varubilar som servas och repareras där, katastrof är milt sagt.
Medan Fiat Professional i Ekeby är super. Det inte Anders vet om Fiat, är inte värt att veta.

Mvh Per
 

dagis

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
40091
Medlemskap
2024
Ok, får hoppas det är ett lokalt problem och inte likadant överallt. Finns det någon mer som har liknande erfarenheter .
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
238
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Ok, får hoppas det är ett lokalt problem och inte likadant överallt. Finns det någon mer som har liknande erfarenheter .

Jag har sagt det förr och gör det igen.
Jag vill inte göra reklam, men är du seriöst intresserad så ring Markus på Champion i Arlöv.
Det finns väldigt många fällor att gå i beroende på märke och årsmodell osv.
Jag vågar inte skriva något om det här för då hade jag blivit dragen i tjära och fjädrar.
Men det är ett råd jag ger dig.
 

dagis

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
40091
Medlemskap
2024
Det är precis vad jag befarar,så jag tackar för ditt tips. Ska försöka hitta honom.
 
Toppen