• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat Ducato Hymer Camper 1990

Status
Stängd för vidare inlägg.

tklev

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
34793
Medlemskap
2025
Är det någon som kan hjälpa mig att få tag i säkerhetsbälte Hö fram i 1990 års Hymer. Fiat Ducato.

Lösning
Vet inte om du har plockat loss bältet ur bilen, men annars så kan det vara en idé. Ta ut det och försök få det att röra sig, det kan hjälpa men som sagt viktigt att du har det i våg när det ska rullas ut.

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vet inte om du har plockat loss bältet ur bilen, men annars så kan det vara en idé. Ta ut det och försök få det att röra sig, det kan hjälpa men som sagt viktigt att du har det i våg när det ska rullas ut.

Lösning

tklev

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
34793
Medlemskap
2025
Tack för tipset! Har haft loss själva rullen o försökt 5:56a o ryckt men ingen lösning! Kanske måste ta loss hela paketet o prova!

Herbet

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2026
Har låst sig ! Har försökt smörja upp det men ingen lösning
Jag har en 89:a Hymer. Ett av mina bälten har låst sig ibland.
Då har det räckt med att dra i bältet med en liten kort knyck uppåt. Ingen lång rörelse och inte hårt. Då har bältet släppt.
Om du får loss bältet dra då ut det helt och försök att smörja det. 5-56 är inget smörjmedel jag skulle använda någonstans, gummi detaljer far illa. WD-40 förstör inte olja. Du kan också testa med siliconspray.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen