• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat Ducato 2007

F

F.d. 29969

Guest
Körde igår Skärtorsdag på E20 mot Mariestad. På en sträcka med uppförsbacke och vajerräcke så stannade bilen och motorlampan lyste. Jag kunde som tur var rulla in på en liten sidoväg så bakomvarande trafik kunde passera. Efter ett antal omstarter och konsultation med verkstad så kunde jag köra vidare och inga mer problem under 10 mil.
Har sett andra trådar här om ev. glapp i spridarkontakterna som kan sprayas, frågan är var sitter dom och det är tydligen en plastkåpa som ska demonteras. Någon som vet? Till saken hör att jag bytte bränslefilter för en vecka sen, det kanske har att göra med detta. Ska resa hem 40 mil påskdagen och vill inte råka ut för detta igen så tips emottages med tacksamhet.

KabeJanne

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Fiat Ducato 2007

Kastar bara in en blänkare om dålig jord från batteriet. Då stannar motorn, men lampor kan lysa lite huller om buller. När man svurit en stund, så startar motorn. Om det är detta, så ge akt på konstigheter på instrumentpanelen. Men, det har kanske inget med ditt motorbortfall att göra.
Trevlig påsk!!!

F

F.d. 29969

Guest

Tack för tipset, ska kolla noggrant hur den uppför sig i fortsättningen. Fortsatt trevlig påsk!:)

F

F.d. 58689

Guest

Har du åtgärdat kampanjerna som Fiat står för?
De gör en uppdatering av mjukvaran. Har för mig att det var nått med att bilen kunde stanna.

F

F.d. 29969

Guest

Har nu registrerat mig på Fiatcamper och när jag knappat in chassinumret så fick jag info om att denna modell är föremål för en återkallningskampanj och kommer att åtgärdas utan kostnad. Åtgärden avser bränsleinsprutningssystemet så det kan nog ha med motorlampan att göra. Ska kontakta verkstad omgående. Det märkliga är att man inte får information om Fiatcamper när man köper husbilen, detta borde åf informera om, eller att det kommer brev hem vid återkallning.
Tack för hjälpen, det kommer mycket bra information via Husbilsklubben !:)

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hej KabeJanne!

Jag har precis haft min Ducato 07 inne för två kampanjer. I beskedet från Fiatcamper.com stod dock bara en nämnd:

INSPRUTARE - MOT. 2.3 OCH 3.0 PUMA

I mitt fall innebar det att man rostskyddade motorn där insprutarna sitter och tätade listerna runt luftintaget i motorhuven, där vattnet läckte ner på motorn tidigare.

Den andra kampanjen innebar att man fettade om styrväxeln.

Den har också varit inne och fått två kampanjer åtgärdade 2008. Kommer dessvärre inte ihåg vad det var.

Det är kanske så att det bara är nyare kampanjer som notifieras via Fiatcamper.com.

Ta kontakt med en auktoriserad Fiathandlare. Det finns nog flera bra men jag har haft en del otur tidigare. Däremot har jag handlat grejor och telefonkonsulterat Bossings i Linköping flera gånger. Verkar vara en kanonfirma! Det är de som rett ut vilka kampanjer min bil har genomgått, trots att de inte själv fått göra jobben.

Krister N

Toppen