• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

fiat ducato 2004 startar inte

F

F.d. 53380

Guest
Hej!
Min husbil har varit avställd 2 månader, idag skulle jag starta, men det sa bara klick,laddade då upp batteriet då jag misstänkte det var lite urladdat men har fortfarande samma problem, klick, klick...någon som haft samma problem, tackar på förhand.ok
Fiat ducato Knaus Boxstar 550 MQ -2004

Lasse R

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
2888
Medlemskap
2025
Sv: fiat ducato 2004 startar inte

Ja vi har varit med om det då var det jordflätan mellan bil och motorn.
Du kan ta star hjälp med en bil och sätt plus på batteriet och jorda på motorn det hjälpte oss bilen startade direkt.
Vi lämnade bilen till en verkstad och de bytte flätan och sen har vi inte haft något problem.

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2026

Hade det vart en gammal Volvo så hade jag sagt att du skulle knacka lätt på startmotorn med en hammare, kolen kan börja ta slut och då kan man tillfälligt knacka ner dom, men dom måste bytas.

F

F.d. 53380

Guest

Jag har nu kollat jordflätan, den var okey, likaså har jag knackat på startmotorn utan resultat, kan man bogsera igång denna bil?

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022

hej ! läs i instruktionsboken men tvivlar på det ! hade nog testat med föregående svar starthjälp av annans bil koppla batterierna lå´t gå en stund på tomgång sen testa ! öpnna locket till dieseltanken släpp ut trycket säker på han smäller igång ! lycka till :wink:

smocken

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7203
Medlemskap
2025

Hej!
Prova med startkablar o ett friskt batteri. Klickar det fortfarande är det förmodligen startmotorn. Kan vare en cell i batteriet som har lagt av.
MVH
Uno Larsson

Skratt hälsar

F

F.d. 50078

Guest

Kolla pluskabeln på batteriet så det är kontakt !

F

F.d. 25282

Guest

Hej
det kan være start spærren, prøv at tage minus kablet af på batteriet, og monter det igen, dermed er start spærrens data nul stillet.
Se eventuelt om der er en gul hængelås der lyser på instrument bordet til venstre.

Du kan sagtens prøve at slæbe bilen i gang.

Jeg håber at du forstår ovenstående selv om jeg ikke skriver på svensk.

Toppen