• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat Ci Itacamp

Börje A

HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
25532
Medlemskap
2024
Hej!

I somras beslutade jag och frugan att vi skulle sluta åka husbil, sagt och gjort, vi sålde husbilen.
Men det dröjde inte länge, så började vi sakna friheten att kunna sticka iväg, om så bara för någon dag. Så vi började titta efter något att köpa. Då vi inte är mycket för att ligga still på samma plats, utan åka och se oss om, skulle det vara en liten smidig bil, med toalett, dusch, värme, kylskåp och sängplats för två.
Det visade sej att det var inte så lätt. Plåtisarna låg närmast våra krav, men de flesta låg över sex meter eller så passade de inte vår budget.
Så hittade vi denna "Fiat Ci Itacamp" 1998 ärs modell 5100mm lång 2040mm bred och totalvikt 2330kg. Med en 1.9l turbodiesel på 90hk med all den utrustning vi hade som krav och lite till. Så nu är vi åter husbilsägare.
Nu har jag en fråga: är det någon här på forumet som ägt någon liknande eller vet något om den, vore jag tacksam för svar.
BörjeP1030685.JPG
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
CI er en stor produsent av husbiler i Italia, men lite solgt i de nordiske land. Ttror dette var en Monokue helstøpt i plast.
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
hej, verkar vara en stabil sak, återkom gärna med mer info , vi är intresserade av något liknande.
 

Börje A

HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
25532
Medlemskap
2024
hej, verkar vara en stabil sak, återkom gärna med mer info , vi är intresserade av något liknande.
Hej!
Ja den verkar stabil och fin, nu har vi inte hunnit åka så mycket med den än. Nästa vecka bär det av till Västkusten på en liten tur så då vet jag mer. Vad jag hittills gillar är att det är spiralfjädrar även på bakaxeln, vilket jag tycker ger en behagligare gång och så finns där ett reservhjul. På minus sidan får vi sätta avsaknad av centrallås och elektriska fönsterhissar. Är det något speciellt du undrar över så återkom gärna.
Börje.
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
hej, jag var inne för att titta på bilder över bilen men hittade inget, sökte jag på fel sida ELLER
 
Toppen